szerző:
hvg.hu

Az átlagos magyar vásárló havonta egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat. A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet a TCC.

„A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös büdzsé miatt a fogyasztók 94 százaléka tervezi meg az élelmiszer-vásárlást előre és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer-nagybevásárlást. Bár 23 százalékra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31 százalékos szinttől” – jellemezte a magyar vásárlói szokásokat Manfred Litschka, az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető multi, a TCC regionális értékesítési igazgatója.

A vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, 29 százalékuk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28 százalékuk – bár ritkán vált üzletet – kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat. Mindezt a TCC tapasztalatai is alátámasztják: az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést.

A cég Magyarországon megvalósított hűségprogramjait követő felmérések szerint az eladások 7 százalékkal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését és 10 százalékkal azok arányát is, akik ismerőseiknek ajánlják a boltot.

A TCC szerint a lassan javuló fogyasztói hangulat mélyebb változásokat hoz majd a vásárlói szokásokban, amivel tovább nő majd a jelentősége a következő években a hűségprogramoknak, amelyek érzelmileg motiválják a fogyasztókat, hogy adott kiskereskedőnél vásároljanak.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!