szerző:

Leáldozóban van a céges bulik korszaka, az alkalmazottaknak egyre kisebb az esélye arra, hogy csatakrészeg főnökökön élcelődjenek vagy elázott kollégákkal/kolléganőkkel kerüljenek kínos helyzetbe. Egy év alatt legalább kétszeresére nőtt az év végi vállalati duhajkodást már nem tervező amerikai vállalatok aránya. Leginkább azért, mert egy-egy ilyen tombolás dollármilliókat is felemészthet. Meg hát kínos a másnapi kijózanodás is.

Egyre kevesebb alkalmazott láthatja főnökét macarenát táncolni, a kollégáját megfeküdni a legurított italok miatt. A vállalatok ugyanis egyre kevésbé lelkesednek az év végi céges bulikért – írja a Napi.hu. Néhány év alatt ugyanis nagyot ugrott azoknak a cégeknek a száma, amelyek nem terveznek ilyen év végi rendezvényt.

Idén az amerikai vállalatok 20 százaléka nyilatkozta azt, hogy nem tervez év végi céges találkozót, míg tavaly még csak 10 százalék volt ez az arány – derült ki egy rendezvényszervező vállalkozás felméréséből. Egy másik szervezet szerint idén a munkáltatók 30 százaléka tartózkodott a vállalati buli szervezésétől, míg 2012-ben 17 százalék volt ez az arány.

Sok munkavállaló amúgy nem is nagyon bánja, hogy ez így alakul, az alkalmazottak egy része utálja a vállalati bulikat, legfőképpen azért, mert nem munkaidőben tartják ezeket. A cég emellett jellemzően szórakoztató programokat is szervez az evés-ivás mellé, amelyek unalmasak. A harmadik fő ok, hogy egyes kollégák minősíthetetlenül viselkednek, a részegen a szökőkútban parádézástól a feleségek és hölgykollégák gátlástalan és ordenáré letámadásáig.

Vannak olyan vállalatok is, amelyek menedzsmentje úgy döntött, másként költi el a partira fordítható pénzt. Bónuszokat vagy extra szabadnapokat adnak, aminek a munkavállalók 93 százaléka jellemzően jobban örül, mint a közös evészetnek-ivászatnak.