szerző:

Gondolt már arra, hogyan rothad a teste? Most fog.

Az Egyesült Királyságban a médiában megjelenő reklámokért felelős önszabályozó testület (Advertising Standards Authority) kiadta a 2015-ös év 10 legtöbbször bepanaszolt reklámját. (Ha még ennél is több reklámot szeretne nézegetni, erre keresgéljen!)

1. A legdurvább, legvisszataszítóbb videó kategóriában egyértelműen a brit egészségügyi minisztérium dohányzásellenes testhorrorreklámja viszi el a pálmát. Elismerésre méltó kegyetlenséggel kínoznak meg minden embert, aki valaha is szívott egy slukkot bármiből, ami égett. Dőljön hátra, és nézze, hogyan rohad a teste belülről, ha rágyújt:

A brit reklámtestület nem tiltotta le a videót a fontos egészségügyi üzenet miatt.

2. A következő legsúlyosabb videó alig marad le ettől. A brit szívalapítvány reklámja, amiben a szívbetegség veszélyének merész megfilmesítésével próbálnak pénzt kalapozni. A filmben egy éppen meghalt apa szelleme búcsúzik el a fiától, aki az iskolában ül:

A booking.com 3 helyet is elvitt a top 10-ből, mert előszeretettel játszik azzal, hogy a reklámjaiban elhangzó mondatokban a booking kifejezést a közösülésre utaló áthallással használja, nagyjából úgy, mintha magyarul azt mondanánk valamire „kibooking” jó. A reklámszabályozó testület mindhárom esetben úgy döntött, hogy a kifejezés használata nem elég a reklám letiltására.

3. Ez a booking.com-os videó már 2014-ben besöpörte a legtöbb panaszt, aztán 2015-ben is begyűjtött még 600-at, ami elég soknak számít ahhoz képest, amit a többi kapott:

4. Ez a másik booking.com reklám például csak 407 panaszt kapott:

5. Ez pedig csak 201-et:

6. A soványságot népszerűsítő reklámok is megszereztek 2 helyet: az egyik a Protein World Strandrakész a tested?” kampánya, amivel azt az üzenetet próbálták megtolni, hogy a strandolásra csak a sovány emberek érdemesek. Ezzel persze csomó embernél kiverték a biztosítékot, és beindult a netes folklór, nagyjából ugyanarra a rugóra, hogy mindenki kész a strandra, nem számít, hogy nézel ki. A brit reklámtestület meg is tiltotta, hogy ugyanebben a formában megjelenjen a hirdetés.

7. A másik egy fogyasztó tablettát népszerűsítő videó, amiben a szereplő fogyni akar, pedig se kövérnek, se egészségtelennek nem néz ki.

8. Bepanaszoltak egy e-cigaretta reklámot is, mert egyesek szerint a gyerekeket szólította meg, de vannak, akik szerint ezt egyáltalán nem is lenne szabad reklámozni. A reklámot nem tiltották le.

9. Ezt a Paypal-reklámot pedig azért panaszolták be nagyon sokan, mert leleplezte az igazságot a gyerekek előtt, hogy a Télapó nem létezik. A panaszokat elutasította a testület.

10. A Moneysupermarket.com (egy nagy pénzügyi összehasonlító portál) több mint 1500 panaszt begyűjtött ezzel a reklámmal, amit nyíltan szexuális tartalmúnak éreztek az emberek, a brit reklámtestület szerint viszont ez még belefér a törvényi keretekbe:

(via Business Insider)

Érdekesnek találta cikkünket? Értékelje!
Köszönjük!