szerző:
hvg.hu

A Converse cipőmárka, a San Pellegrino ásványvíz, a Milky Way csoki – csak néhány példa azokra a termékekre, amelyek a Heineken mellett pórul járhatnak a parlament előtt lévő, lex Heinekenként emlegetett, az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú hasznosításának tilalmáról szóló javaslat nyomán.

Bár a javaslatot lényegében a Heinekenre szabták a kormánypártok, tegnap még sok képviselőjük sem tudta biztosan, hogy mi lesz más termékekkel - írta a Magyar Nemzet

A lap felidézte, hogy a Converse-nek vannak olyan cipői, amelyeken vörös színű az ötágú csillag, a San Pellegrino és a Milky Way pedig a Heinekenhez hasonlóan ezt a jelképet használja.

A szabálynak mindenkire kell vonatkoznia – mondta a Magyar Nemzetnek a KDNP-s Hollik István, aki szerint az sem jó, ha kettős mércét alkalmaznak.

Arra a felvetésre, hogy mit tegyen az a söröző, amelynek címerében vörös csillag van, azzal válaszolt, hogy „vegyék le”.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfőn az Országgyűlésben a törvényjavaslat mellett érvelve azt mondta, hogy az indítvány benyújtásának egyik oka, hogy a Heineken-csoport piaci erőfölényével visszaélve ellehetetlenítette az Igazi Csíki Sör erdélyi előállítását és forgalmazását.

A miniszter szerint indítványuk elsősorban azoknak az emberi méltóságát védi, akik a nemzetiszocialista, illetve kommunista jelképek kereskedelmi használatakor sértve érzik magukat a holokauszt túlélőiként, vagy a kommunizmus áldozataiként.

Egy hasonlatot is elejtett, melyben úgy fogalmazott, "nem hinné, hogy Hollandiában egy horogkeresztes Heineken forgalmazására lehetőség nyílna".

Lázár János  arra kérte képviselőtársait, hogy minden esetben védjék meg a magyar nemzeti érdeket is, így amennyiben azt "védjegy vonalon" támadják, akkor arra egy védjegyüggyel válaszoljanak.

Lövétei István alkotmányjogász a Magyar Nemzetnek azt mondta, óriási kártérítést fizethet a magyar állam, ha életbe lép a jogszabály, és emiatt gazdasági hátrányt szenvednek az érintett cégek.