szerző:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t, mert a 2015-ös karácsonyi akciója idején a fa babaház játék reklámozásakor megtévesztette a fogyasztókat.

A Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére – közölte a GVH.

A játékból a lánc például nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején, az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén. Mivel a nyitókészlet már az első napon elfogyott, ezért jelentős számú panasz érkezett, illetve a társaság nem adott helyettesítő terméket az akció ideje alatt, és illetve nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a termékkészlet kicsi.

A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy a készlet erejéig és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak. Hozzátették, nem várható el a fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.