szerző:
Torontáli Zoltán
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

"A jó szomszéd" az vajon kicsoda? Tesztelje, hogy mennyire tudta megdolgozni az agyát a magyar márkák marketingje!

A márkákhoz gyakran találnak ki olyan jelmondatokat, amelyeket megpróbálnak beégetni a potenciális vásárlók agyába. A kreatív szakemberek fejéből – véleményünk szerint – viszonylag ritkán pattannak ki igazán ötletes, szellemes, és az adott termékre tényleg jellemző szlogenek, pedig a tankönyvek szerint egy-egy jól eltalált jelmondat „szárnyakat adhat a marketingesek vágyainak is”. A reklámok végére a márka után állandóan odabiggyesztett találó mondat közvetve az eladásokat is segíti.

Amikor körülnéztünk a magyar márkák között, viszonylag kevés jelmondatot találtunk (nem a reklámkampányok szlogenjeire gondolunk, hanem a márkanévhez huzamosabb ideig hozzánövesztett, általában rövid, pár szavas jelmondatokra).

A Magyarországon jelen lévő, külföldi tulajdonban lévő cégeknél előfordul, hogy magyarra fordítják az anyavállalat szlogenjét (pl. Tesco, Every little helps, A legkisebb is számít), mások meghagyják az eredetit (pl. újabban a Vodafone, „Power to you”). A magyarok számára azonban nincs mese, ők a nulláról indulnak, és kénytelenek saját kútfőből kitalálni valami zseniálisat.

Hogy ez mennyire sikerült nekik, azaz mennyire tudták akár tudat alatt elhelyezni a szlogent az ön fejében, azt az alábbi kvízzel is letesztelheti.

Szándékosan úgy gyűjtöttünk össze 11 szlogent, hogy legyen közte – véleményünk szerint – jó pár nehezebben beazonosítható is, bár a legtöbbje szerepel az adott cég szinte minden termékén, üzletén, szórólapján és reklámján is.