szerző:
hvg.hu

Az olcsóbban felvásárolt, gyengébb minőségű almát hirdetik egyes multik „akciós” áron, miközben a jobb minőségű alma akár duplájába is kerülhet.

Megtéveszthetik a magyar fogyasztókat étkezési almára hirdetett akcióikkal az áruházláncok, mert gyakran az olcsó és gyenge minőséget próbálják így eladni. Ilyenkor sok vásárló az alacsonyabb árakra bukik, és nem vevő a valamivel drágább, de sokkal jobb minőségre. Az almatermelők az akciókon sokszor veszítenek, mert nekik is alacsonyabb árakon kell beszállítaniuk, de többnyire bevállalják a veszteséget is, hogy az üzletláncoktól további megrendeléseket kapjanak – írja az Agrárszektor a zöldség-gyümölcs szakmai szervezetre hivatkozva.

Kilónként 249 forintos áron hirdetett szeptember végén óriásplakátokkal is megtámogatott almaértékesítési akciót az Auchan, de más áruházláncok is gyakran élnek hasonló vevőcsalogató fogásokkal. A 249 forintos összeg a mai fogyasztó árak alsó határát jelenti, mivel a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeb) adatai szerint a kiskereskedelmi árak most kilónkénti 250-500 forint között mozognak.