szerző:
hvg.hu

"Ez nem karfiolsteak, csak egy szelet karfiol. Egy fej karfiol, amit felvágtak."

A Nagy-Britanniában élelmiszer-árusítással is foglalkozó Marks & Spencer nemrég piacra dobta a műanyagba csomagolt "karfiolsteaket", amely gyakorlatilag egy ujjnyi vastagra vágott karfiolszelet egy hozzá csomagolt citromos-fűszeres pácféleséggel.

Mindezt összesen 2 fontért kínálták, miközben egy egész karfiolt 1 fontért lehetett megvenni a boltban.

A cég szóvivője azt mondta, a "karfiolsteak" egy új zöldséges termékcsoport része, a 2 font pedig csak a bevezető ár, teljes áron 2,5 fontba fog kerülni a karfiolszelet, amellyel egy gyors és kényelmes vegetáriánus vacsorát akartak kínálni a vásárlóknak. A cég szerint a műanyag csomagolás egyébként újrahasznosítható.

Akármit mondtak viszont, a vásárlók teljesen kiakadtak a terméken, mondván akárminek is nevezik, ez nem "karfiolsteak", hanem csak egy szelet karfiol, a zöldségeseknél egy egész karfiolt pedig akár kevesebb mint egy fontért is meg lehet venni, úgyhogy biztosan nem ér meg 2,5 fontot, ráadásul feleslegesen csomagolják műanyagba is.

A Twitteren hamar elszabadultak az indulatok, új ötleteket adva a Marks & Spencernek, mondván hamarosan jöhetnek a "kelbimbógolyók" a húsgolyók alternatívájaként, vagy egy szelet kenyér a teljes vekni helyett, természetesen háromszoros áron.

A reakciókat látva a Marks & Spencer végül visszakozott, és közölte, ha elfogynak a boltokban lévő karfiolsteakek, nem rendel többet. "Keményen dolgozunk, hogy gyors és kényelmes ételeket kínáljunk a vásárlóinknak, de ez alkalommal nem jártunk el helyesen" – mondta a szóvivő a BBC-nek, hozzátéve, hogy más vegetáriánus ételeik egyébként igen népszerűek.