szerző:
hvg.hu

Az állami megrendeléseken is nagyot nyerő kommunikációs cég a vezetője apósának kosárcsapatát támogatta több tízmillió forint tao-pénzzel.

A saját apósa cégének fizeti az adója egy részét Kuna Tibor cége – írta az Index. Kuna azt a PR-ügynökséget vezeti, amely sorra nyeri a kormány kommunikációs közbeszerzéseit: a Trinity Communications és Kuna egy másik cége, a Young & Partners értékesítette például a menekültellenes plakátokat, de a vizes világbajnokság hirdetéseit is ezek a vállalatok készítették. A vállalkozó így 2017-ben már felkerült a száz leggazdagabb magyar listájára, a vagyonát 7,9 milliárd forintra becsülték.

Az Index most arról írt: a birtokába jutott dokumentumok szerint a cég a nyeresége után fizetendő társasági adóból több tízmillió forintot nem az államkasszába fizet be, hanem tao-támogatásként a Salgó Basket Kft.-nek. Ez teljesen törvényes, bármelyik cég támogathatja így a sportot a költségvetés helyett. Azonban a 2014-ben alapított cég – amelynek célja a salgótarjáni kosárlabda-utánpótlás nevelése – Kuna apósáé. Ezt a portál kérdésére Kuna is megerősítette.

A céget a Trinity Communications 2016-ban 13,9, tavaly pedig 14,7 millió forint társasági adóval támogatta. Egy másik kommunikációs vállalat is kisegítette 7,4 millió forinttal: a Genesis 2015 nevű céget az a Hevér Kristóf vezeti, aki Kuna Tiborhoz hasonlóan ózdi és egykori fidelitasos.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!