szerző:
hvg.hu

Nem értékelte a bíróság, hogy a Bukás unásig ismert jelenetével reklámoztak egy terméket.

Nem érdemes Hitlerrel viccelődni: egy francia bíróság január végén 20 millió euró (6,2 milliárd forint) megfizetésére kötelezte az Iliad távközlési szolgáltatót, mert az egy 2012-es reklámjában a Bukás című film mémmé vált jelenetében figurázta ki vetélytársait.

A történet – amelyről a Bloomberg számolt be – itt azonban nem ér véget. Az Iliad szintén beperelte az őt bíróság elé citáló SFR-t azzal, hogy a cég a Bukással reklámozott termékét, a Freet megjelenésekor rossz színben igyekezett feltüntetni. Ennek a cégnek ezért 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot) ítélt meg a bíróság.

Az indoklás is érdekes: amíg a bírák szerint mindenképpen súlyos, ha egy céget egy háborús bűnöshöz hasonlítanak, az azonban még súlyosabb, hogy az SFR negatív kampánya miatt olyan rossz kép alakult ki a Free Mobile-ról, amely a potenciális előfizetőket is elriasztotta.

A perben az SFR 493 millió eurós kártérítést szeretett volna kicsikarni versenytársától, az Iliad pedig 563 milliót.

(Bloomberg)

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gifeket, videókat.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!