szerző:
hvg.hu

Ráadásul különböző problémák miatt egyelőre ezeket sem engedi forgalomba állni a BKV üzemeltetési vezetője.

Tavaly januárban állapodott meg a Volánbusz és az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. 180 csuklós busz legyártásáról 15,4 milliárd forint értékben. Már akkor is kérdéses volt, hogy az alapvetően távolsági buszokat üzemeltető Volánbusznak mi szüksége lenne 180 városi kialakítású járműre. Szeptemberben egy szerződésmódosítással végül abban állapodtak meg, hogy a 180 busz közül 30-at a BKV kap meg.

A járműveknek tavaly augusztusban kellett volna megérkezniük, de ekkor még egy sem volt kész közülük. De ekkor egyszercsak jött egy rendeletmódosítás, melyben kikötötték, hogy minden új városi buszba be kell szerelni egy tűzoltóberendezést. Mivel a Volánbusz által rendelt buszokban nem szerepelt ez az eszköz, a jogszabályi környezet megváltoztatására hivatkozva áprilisig hosszabbították a szállítási határidőt.

Ez a határidő járt le szerdán.

A Volánbusz számára egy sem érkezett meg a 150 autóbuszból, a BKV mindössze 5-öt kapott meg a nekik szánt 30 járműből.

De ezzel a 30 busszal sincsen minden rendben. Ezt maga Szedlmajer László, a BKV autóbusz-és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese írta egy nyilvános fórumon.

Üzemeltetési vezetőként nem járulok hozzá a forgalomba adásukhoz amíg a gyártó szóbeli és írásbeli ígéreteinek megfelelően nem kezdi meg a csuklószerkezeti, kanyarodási problémák szanálását,

írja a vezérigazgató-helyettes. A busz ugyan korlátozottan forgalomképesnek tekinthető, de nem jó, nem komfortos a vezetése sem járművezetői, sem közlekedési partneri, sem utas-szempontból – teszi hozzá Szedlmajer.

Kérdeztük a BKV-t, hogy terveznek-e valamilyen kötbért érvényesíteni az ügyben, azt írták, a teljesítési határidőig le nem szállított járművek ügyében a szerződésnek megfelelően fognak eljárni. A cég februári megkeresésünkre, még a határidő lejárta előtt azt írta, amennyiben a járművek a szállítási határidőre nem érkeznek meg, jogukban áll a le nem szállított buszok átvételétől elállni a meghiúsulás jogkövetkezményeinek alkalmazása mellett, de jogukban áll a későn érkező járművek átvételére is, a késedelem jogkövetkezményeinek alkalmazása mellett. 

Kérdezzük a Volánbuszt és az Ikarus Egyedit is az ügyben, amennyiben válaszuk megérkezik, frissítjük a cikket.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!