szerző:
hvg.hu

Ráadásul különböző problémák miatt egyelőre ezeket sem engedi forgalomba állni a BKV üzemeltetési vezetője.

Tavaly januárban állapodott meg a Volánbusz és az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. 180 csuklós busz legyártásáról 15,4 milliárd forint értékben. Már akkor is kérdéses volt, hogy az alapvetően távolsági buszokat üzemeltető Volánbusznak mi szüksége lenne 180 városi kialakítású járműre. Szeptemberben egy szerződésmódosítással végül abban állapodtak meg, hogy a 180 busz közül 30-at a BKV kap meg.

A járműveknek tavaly augusztusban kellett volna megérkezniük, de ekkor még egy sem volt kész közülük. De ekkor egyszercsak jött egy rendeletmódosítás, melyben kikötötték, hogy minden új városi buszba be kell szerelni egy tűzoltóberendezést. Mivel a Volánbusz által rendelt buszokban nem szerepelt ez az eszköz, a jogszabályi környezet megváltoztatására hivatkozva áprilisig hosszabbították a szállítási határidőt.

Ez a határidő járt le szerdán.

A Volánbusz számára egy sem érkezett meg a 150 autóbuszból, a BKV mindössze 5-öt kapott meg a nekik szánt 30 járműből.

De ezzel a 30 busszal sincsen minden rendben. Ezt maga Szedlmajer László, a BKV autóbusz-és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese írta egy nyilvános fórumon.

Üzemeltetési vezetőként nem járulok hozzá a forgalomba adásukhoz amíg a gyártó szóbeli és írásbeli ígéreteinek megfelelően nem kezdi meg a csuklószerkezeti, kanyarodási problémák szanálását,

írja a vezérigazgató-helyettes. A busz ugyan korlátozottan forgalomképesnek tekinthető, de nem jó, nem komfortos a vezetése sem járművezetői, sem közlekedési partneri, sem utas-szempontból – teszi hozzá Szedlmajer.

Kérdeztük a BKV-t, hogy terveznek-e valamilyen kötbért érvényesíteni az ügyben, azt írták, a teljesítési határidőig le nem szállított járművek ügyében a szerződésnek megfelelően fognak eljárni. A cég februári megkeresésünkre, még a határidő lejárta előtt azt írta, amennyiben a járművek a szállítási határidőre nem érkeznek meg, jogukban áll a le nem szállított buszok átvételétől elállni a meghiúsulás jogkövetkezményeinek alkalmazása mellett, de jogukban áll a későn érkező járművek átvételére is, a késedelem jogkövetkezményeinek alkalmazása mellett. 

Kérdezzük a Volánbuszt és az Ikarus Egyedit is az ügyben, amennyiben válaszuk megérkezik, frissítjük a cikket.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!