szerző:
hvg.hu

A Gazdasági Versenyhivatal megvizsgálja a 444.hu olvasójának levelét, amelyben egy akciós gurulós táska árát vitatják. Ha felmerül a jogsértés gyanúja, versenyfelügyeleti eljárást indítanak az ügyben.

A 444.hu olvasója egy Spar-brosúrában olyan akciós áron talált egy gurulós táskát, amit online olcsóbban tudna megszerezni, ráadásul eredeti áron. Számokban kifejezve: a Spar szerint az Ellenhammer márkájú kisbőrönd hűségpontok nélküli, eredeti ára 49 999 forint, de 20 299 forintért plusz 20 kuponért már elérhető az üzletláncnál, így a kedvezmény 59 százalékos.

A 73 éves olvasó a neten megnézte, hogy ugyanezt a táskát mennyiért tudná megvenni máshonnan.

A német Amazonon 54,95 euróért adják a táskát, nem kedvezménnyel, hanem normál áron, ingyenes magyarországi szállítással. Ez 315-ös euróárfolyammal számolva nagyjából 17 300 forintra jön ki.

Ugyanezt a táskát a brit Amazonon most 83,91 fontért, vagyis 30 250 forintért plusz postaköltségért érhető el. Ez magasabb ugyan a magyar Spar-árnál, de sokkal alacsonyabb az eredetiként feltüntetett 50 ezernél.

A Sparban tehát jelen állás szerint eleve drágább a kisbőrönd, mintha online rendelnék Németországból, ezért a lehetőségért ráadásul 20 ezer forintért vásárolni kell a Sparban.

A lap megkereste az ügyben a Gazdasági Versenyhivatalt, ahonnan azt válaszolták: elsősorban a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben foglaltak megsértése merülhet fel ebben az esetben.

Példaként említették, hogy "megtévesztésre alkalmas magatartásnak" minősül például az, ha egy termék akciós ára nem is annyi a valóságban, mint amennyiért hirdetik. Fontos megvizsgálni azt is, hogy a kereskedő korábban használta-e az érintett termékre nem akciós árat, és az mekkora volt – tette hozzá.

Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetőjét is megkereste a 444.hu, válaszát szó szerint közölték: „A hűségpont nélküli ár a márka által javasolt fogyasztói ár, de a piacon és főleg az online piacon lehetnek ettől eltérő árak kereskedőnként, melyet a márka sem tud minden egyes eladási ponton ellenőrizni. A ténylegesen érvényesülő kiskereskedelmi ár nem feltétlenül egységes, eltérhet földrajzi régiónként, a különböző értékesítési csatornákban. Az ajánlott fogyasztói ár esetében – lévén, hogy az ajánlás – a márka nem tudja garantálni, hogy az ajánlott ár mindenképpen érvényesül. A SPAR Magyarország azokat a hűségpont nélküli árakat alkalmazta a hűségprogram során, melyeket az Ellehammer márka javasolt.”

Vagyis a Spar szerint elvileg az Ellenhammer nem tudja garantálni az egységes árakat.

A GVH a 444.hu olvasójának levelét panaszként kezeli, és azt írták: "az abban foglaltakat megvizsgáljuk és amennyiben valószínűsíthetővé válik a GVH hatáskörébe tartozó jogsértés, a GVH versenyfelügyeleti eljárást indít”.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!