szerző:
hvg.hu

Minden idők legnagyobb forgalmú nyári szezonja vár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Bár fejlesztése gyorsan halad, az utóbbi hónapok botrányos esetei arról árulkodnak, hogy egyelőre inkább Kelet-Európa kapujának tekinthető, mint a Nyugaténak.

Újabban Ferihegy a távoli célpontok megnyerésével emelné a presztízsét. Az viszont továbbra is kérdés, hogy az egyébként jó földrajzi adottságú budapesti légikikötőből sikerül-e olyan regionális központot kreálni, mint amilyen Közép-Európában Bécs vagy Varsó, északon Helsinki, vagy az Alpok lábánál fekvő München. Ehhez ugyanis hiányzik az a hálózat, amely szaknyelven szólva ráhordaná az utasokat a tengerentúli járatokra. Ezt jellemzően a hagyományos modellben működő, nemzeti tulajdonú légitársaságok képesek a leghatékonyabban megtenni, általában szövetségekbe tömörülve. Ám az egykoron OneWorld-tag Malév hat éve becsődölt, és a napokban véglegesen, jogutód nélkül megszűnt, 170 milliárd forint adósságot hagyva maga után- olvasható az e heti HVG cikkében.

A Malév hűlt helyén hat évvel ezelőtt még volt némi tülekedés, a Wizz Air azonban sikerrel játszotta ki helyzeti előnyét. Ezt jól mutatják a forgalmi adatok is: a magyar hátterű, ám a londoni tőzsdén jegyzett társaság a ferihegyi utasforgalom csaknem egyharmadát adja, jócskán megelőzve a szintén fapados Ryanairt. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója tehát nem teljesen alaptalanul állítja, hogy cége Magyarország de facto nemzeti légitársasága. További részletek az e heti HVG-ben.

©

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!