szerző:
MTI

Kifejezetten üdítően hatna Ukrajna sokfelé igencsak lepukkant közlekedési rendszerére, ha egyszer valóság lenne a hyperloopként ismert vákuumvasút, és ott is lehetne vele napi szinten utazni. Ilyen elképzelések vannak már más országokban is. Ukrajnában Dnyipro városban építenének tesztpályát.

Ukrajna is élénken érdeklődik a jövő szupervonata iránt: csütörtökön együttműködési memorandumot írt alá Kijevben Volodimir Omeljan ukrán infrastrukturális miniszter Dirk Ahlbornnal, a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vállalat vezérigazgatójával – közölte a tárca.

Közös központot hoznának létre Ukrajnában, ahol a Hyperloop technológia fejlesztésében élen járó HTT vállalat ukrán szakemberekkel együtt dolgozna a technológia továbbfejlesztésén. Még nem dőlt el, hogy a központ Kijevben vagy a keleti országrészben lévő Dnyipro városában lesz-e. Az emlékeztető aláírói vállalták azt is, hogy közösen keresnek befektetőket a projekt finanszírozásához.

Omeljan már februárban közölte, hogy a tervek szerint jövőre elkezdődhet egy Hyperloop tesztpálya építése Dnyipróban, magánbefektetői pénzből.

A Hyperloop acélcsövekből álló közlekedési rendszer, vákuumos belsejében légnyomással hajtott lebegő, úgynevezett kapszulavonatokkal. Becslések alapján a közlekedési eszköz képes meghaladni az óránkénti 600 kilométeres sebességet.

Az infrastrukturális minisztérium egy illetékese az UNIAN hírügynökségnek kifejtette, hogy egy kilométer földfelszíni csővezeték megépítése a HTT előzetes becslése szerint Ukrajnában mintegy 10 millió dollárba kerülne, ez olcsóbb, mint hagyományos vasutat építeni. A föld alatti Hyperloop azonban nyolcszor ennyibe kerülne.

A miniszter a várható Hyperloop jegyárakkal kapcsolatban előrebocsátotta, hogy amíg nem bizonyosodnak meg a rendszer biztonságosságáról, csak teherszállításban gondolkodnak. Ha viszont megindulhat majd a személyszállítási is, szerinte a Hyperloop vonatokra olcsóbbak lesznek a jegyek, mint a hagyományosokra vagy a repülőgépekre, mert a vákuumvasút infrastruktúrájának fenntartása kevesebbe kerül. Megjegyezte, hogy az egymástól 470 kilométerre lévő Kijev és Odessza közötti utat a Hyperloop fél óra alatt tenné meg, most ugyanez tíz óra vonattal, repülővel pedig egy óra.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!