szerző:
hvg.hu

Végre nem talicskázzák ki a multicégek a tao-milliárdokat, hanem itthon, nemzeti kézben maradnak – ez csak az egyik érve a Nemzeti Sport főszerkesztőjének, Szöllősi Györgynek Mészáros Lőrinc sportszermárkájának védelmében. De előkerül a berni 1954-es elvesztett döntő éppúgy, mint a pakisztáni gyerekmunka is.

Terjedelmes cikkben védi meg Szöllősi György, a Nemzeti Sport főszerkesztője a 2rule-t, Mészáros Lőrinc villámgyors felemelkedést produkáló sportszermárkáját. Vérfagyasztó, ahogy a "mindenre és mindenkire zsigeri gyűlölettel tüzelő ellenzéki média" rászállt a márkára, kezdi a cikket, pedig az az abszurd, hogy eddig nem volt magyar, nemzeti sportszermárka. Szöllősi szerint a németek 1954-ben épp azért nyertek ellenünk, mert az Adidas alapító tulajdonosa az időjáráshoz alkalmas stoplikat tett az Adidas cipőkbe – "A végeredményt ismerjük, a német és a magyar futball további sorsát is, ahogyan az Adidas diadalútját is, ám saját fejlesztésű, gyártású, forgalmazású futball- és sportfelszerelésre, olyanra, amely képes talpon maradni a piacon, azóta is várunk."

©

Méghogy sérül a piaci verseny, amiért egyes sportszervezeteknek 2rule-t "kell" (idézőjel Szöllősitől) rendelniük? Nem, a főszerkesztő levezeti, hogy a tao-program milliárdjait most a nagy sportszergyártó multik rakják zsebre, kiviszik a profitot az országból, ellenben a 2rule esetében itthon marad a pénz. "Egy magyar márka megjelenése viszont – divatos kifejezéssel – win-win helyzetet teremthet, vagyis a magyar sport szereplői és a magyar gazdaság egésze is jól jár, miközben egy hazai magáncég is felépülhet, megerősödhet ebben a konstrukcióban."

ÉS különben is, a nagy multik gonoszak: ellopták pl. Oroszi László irányítósávos futballcipőjének ötletét, és gyerekmunkásokkal dolgoztatnak Pakisztánban, Ronaldót betegen játszatták az 1998-as vb-döntőn, valamint késnek a megrendelésekkel. Ebbe az öldöklő versenybe száll be most a 2rule – "A marketingstratégiát, a szolgáltatást, a termék minőségét, ha jogos, lehet kritizálni, de furcsa és viszolyogtató, hogy az ellenzéki sajtó a rezsicsökkentés, a bankadó és egy sor más hasonló ügy után megint a multicégeknek szurkol."

A Nemzeti Sportot Mészáros Lőrinc kiadóvállalata, a Mediaworks adja ki.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!