szerző:
hvg.hu

A Nielsen piackutató felmérése szerint a hazai fesztivállátogatók 60 százaléka készít be óvszert, az éves fogyasztás ötöde július-augusztusban realizálódik.

„A fiatalabb, évente legalább egy fesztiválra ellátogató közönség tudatosan védekezik, hiszen az országos átlagnál jóval magasabb arányban vásárol óvszert” – mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „Ezért lehet az is, hogy az éves óvszerforgalom egyötöde hagyományosan július-augusztusban valósul meg.”

A 18-24 éves korosztály csaknem háromnegyede, a 25-29 évesek kétharmada óvszerrel védekezik a fesztiválokon. A fiatal felnőttek közül jellemzően a fiúk tartanak maguknál gumit (65 százalék), a nők esetében ez az arány 55 százalék – írta az ÉlelmiszerOnline.
A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint július-augusztusban az éves óvszerfogyasztás egyötöde realizálódik. 2017 júniusa és 2018 májusa között értékben több mint egytizedével több fogyott a termékből az előző év azonos időszakához képest, mely értékben három és fél milliárd forintot jelent.

Összehasonlításképpen: a felmérés értelmében a teljes lakosság mindössze egyötöde használ óvszert alkalmilag. A 18-24 évesek a legaktívabb vásárlók (63 százalék), a 25-39 évesek 40 százaléka védekezik így. A teljes óvszerforgalom 40 százaléka Budapesten és környékén, délnyugaton viszont alig valamivel több mint 10 százaléka realizálódik.

A színezett termékek aránya elenyésző, az értékesített óvszerek kilenctizede síkosított. Óvszert a magyarok harmada havonta 2-3 alkalommal vásárol, elsősorban drogériákban, és a nagyobb, azaz 10+-os, illetve a 3 darabos csomagok teszik ki az összforgalom négyötödét. A sajátmárkás óvszerek piaci részesedése egy év alatt 1-ről 5 százalékra nőtt.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!