Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Interjút közölt a Telex a Budapest Airport Zrt. távozó vezérigazgatójával, Chris Dinsdale-lel. A kanadai szakember szerint a vállalat a következő öt évben egymilliárd eurós fejlesztést tervez, újranyitnák az első terminált és multimodális közlekedési csomópontot is szeretnének a tervezett harmadik terminál mellé.
A Liszt Ferenc Repülőtér kihasználtsága a koronavírus-járvány előtti időszakhoz képest mindössze 75 százalékos, de Chris Dinsdale szerint a csökkent forgalom nem az orosz–ukrán háború és a törölt járatok számlájára írható, hanem arra, hogy a fapados légitársaságok elkerülik Budapestet a légitársaságokat érintő extraprofitadók miatt – olvasható a Telex interjújában.
A szakember szerint „a cégeknek limitált számú gépük van, oda repülnek, ahol jobban lehet a géppel keresni, és az utasok követik őket”. A légiadó „közvetlenül csökkenti a székkapacitást, és ez rossz, mert a kieső utasszám súlyos GDP-hatással jár az egész országra” – fogalmazott Dinsdale.
Nemcsak a kormányzat, hanem a XVIII. kerületi önkormányzat különadója is szóba került: ők maguk is gyűjtöttek ellene érveket, és végül a Kúria is az ő javukra döntött. Amikor azt látják, hogy „igazságtalanul bánnak velünk, nem habozunk bírósághoz fordulni, és számos folyamatban lévő bírósági ügyünk van, ezekben természetesen igyekszünk megvédeni az érdekeinket és a jogainkat”.
Arra a kérdésre, miként kommentálja a kormányzat kitartó vételi szándékát, úgy reagált: erre csak a kormány tud válaszolni, de a reptér tulajdonosainak hosszú távú céljaik vannak, „fontos számukra e jól teljesítő, kiváló minőségű légikikötő folyamatos fejlődése és fejlesztése”.
Támogatják a környék infrastrukturális fejlesztését, de ez a kormány felelőssége, és nem a repülőtér hatásköre. „A Budapest Airport világviszonylatban is vezető repülőtérnek számít, de nincs megfelelő közúti összeköttetés és nincs vasút, ez sajnálatos” – fogalmazott a távozó vezérigazgató.
Szeretnék újranyitni az 1-es terminált, amelynek az utasszámát a korábbi 2,5 millióról 4,5 millió főre növelnék. Jelenleg az ehhez szükséges engedélyeket várják, további kapacitásbővítés nélkül a magyarországi turizmus növekedése nem folytatódhat.
A hosszú távú, 2030-ig tartó terveikben szerepel a 3-as terminál megnyitása is, ami lehetővé tenné a repülőtér kapacitásának megduplázását is. Ezekre a fejlesztésekre 1 milliárd euró körüli összeget fordítanának.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Isten kiválasztott népének tartják magukat, talán másfél millióan lehetnek, az egyik legnagyobb diaszpórájuk Dél-Amerikában van, a zsidók a legjobb barátaik és gyanakodva néznek a megjuhászodott dzsihádistákra, akik Szíriát vezetik.
Kedden a szerbekkel küzdünk meg a döntőbe jutásért.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Új EUrologus podcast epizód.
A magyar űrhajós edz, hogy visszanyerje a formáját.
Ketrecharcosok Klubja.