szerző:
hvg.hu

Annyit költöttünk a milánói expóra, amiből a teljes Sziget fesztivál simán kijönne, a velencei biennále honlapja pedig úgy várja a látogatókat, hogy május óta egyetlenegy hír került ki rá.

Két cikk is megjelent hétfőn arról, hogy a magyar kulturális kormányzat milyen gondossággal kezeli a nagy nemzetközi kiállításokon való részvételt. Az Index azt vette sorra, hogy a milánói expóra készülve milyen olyan produkciókra költöttek el több százmillió forintot, amelyeknek semmilyen látható nyomuk nincs, a 444.hu pedig arról írt, hogy a velencei képzőművészeti biennále honlapján semmilyen friss információ nincs, ellenben úgy kezdték el reklámozni az egyik fuvarozócéget, hogy nincs is szponzorszerződés velük.

©

Az Index kikérte az emberierőforrás-minisztériumtól a milánói expót érintő szerződéseket, és a cikkben azt írják: a kormány a milánói expóra pavilonépítéssel együtt 5,2 milliárd forintot költött, ami óriási összeg, hiszen ebből az egész Sziget fesztivált meg lehetne rendezni. 60 millió forintba például 16 darab, a milánói-magyar kapcsolatokról szóló film elkészítése került, amely filmek azonban nem láthatók, sosem vetítették őket. Nyolcmillió ment el egy multimédiás élményút nevű termék elkészítésére, amely szintén nem látható a pavilonban (ezt kifogásolta néhány hete az Origó munkatársa is). Fellegi Tamás volt fejlesztési miniszter cége, az Euroatlantic Solutions pedig összesen több mint 800 millió forintért dolgozhat a milánói magyar jelenléten. A költségvetési tételek között van például egy zongorista, aki 2,4 millió forintért lép fel Milánóban, és az is kiderül, hogy az Országos Széchenyi Könyvtár 70 millió forintot kapott, hogy bizonyos forrásokat biztosítson bizonyos dokumentumfilmekhez.

A 444.hu a velencei képzőművészeti biennálét világította át. Azt írják például, hogy a Waberer's szállítmányozó cég logója rendre megjelenik a magyar pavilonban és a minisztériumi szórólapokon, éppen azé a cégé, amelynek tulajdonosát nemrég Orbán Viktor nevezte ki a közúti fuvarozás miniszterelnöki biztosának. A biennále nemzeti biztosít címet viselő Balatoni Mónika vezette iroda azonban azt közölte a híroldallal, hogy nincs is szponzori szerződésük a Waberer's-szel, a cég csak kommunikációs segítséget nyújtott. A biennále magyar honlapjára viszont a májusi nyitás óta egyetlen hír került fel.