szerző:

Egy makói pedagógus azt állítja, a Klik ki akarja deríteni, hogy az iskolájában kik írták alá a pedagógusok országos tiltakozó levelét. A Klik szerint ők nem indítottak nyomozást és semmiféle szankcióban nem részesül az, aki aláírta a tiltakozó ívet, az ügyészség ismeretlen tettes ellen nyomoz.

Ismeretlen tettes ellen, személyes adattal visszaélés vétsége miatt rendelt el nyomozást Makói Járási Ügyészség, a hatóság azt próbálja kideríteni, valóban érdeklődött-e a Kliktől valaki a Pápay Endre iskolában arról, hogy ki írta alá a pedagógusok országos tiltakozó levelét - számol be a makohirado.hu.

A Klik szegedi tankerületi vezetője, Pljesovszkiné Ujfalucki Judit korábban a Délmagyarországnak azt mondta, hogy a Klik nem indít és nem is indíthat nyomozást egyik munkavállalójával szemben sem, és semmiféle szankcióban nem részesül az, aki aláírta a tiltakozó ívet.

Az ügy előzménye az, hogy a Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat által működtetett Pápay Endre iskolában dolgozó Horvátné Oláh Mária aláírta a tanárok országos tiltakozó petícióját, majd azt nyilatkozta, hogy főnöke szerint többször is keresték a Klik-től, hogy megtudják, kik írták azt alá. Horváthné a szegedi tankerület pedagógusa.

A makohirado.hu információja szerint egy férfi tett feljelentést az ügyészségen, mert szerinte az, hogy egy állami intézmény nyomozást, illetve adatgyűjtést, listázást végezhet tiltakozó személyekkel kapcsolatban, felvetheti a személyes adattal visszaélés gyanúját.

A tanárok országos tiltakozó akcióját a miskolci Herman Ottó Gimnázium nevelőtestülete indította, petíciójukhoz folyamatosan csatlakoznak iskolák, tanárok, magánszemélyek. Mint a petícióban írták, az állandóan sikerként emlegetett pedagógus-béremelések csak a korábban beígértek elhúzódó betartását jelentik, eáadásul közben megemelték a kötelező óraszámot, megszüntették a pótlékok túlnyomó többségét is. Emellett azt írják: „az egész oktatási rendszert látjuk most már veszélyben! Kaotikussá vált minden! Bizonytalanság, elkeseredettség, sokszor apátia uralkodik a tanári szobákban. S az, hogy vannak még jól működő iskolák, jól megtartott órák, versenyeredmények, sikeres érettségik és felvételik, kizárólag a tanárok lelkiismeretességének köszönhető – merthogy nem a környezeti hatásoknak és az oktatáspolitika tevékenységének, az biztos!”.