szerző:
hvg.hu

A nyilvánosságnak és a közös kiállásnak ereje van – véli a hermanos pedagógusokhoz csatlakozó, az oktatás témakörét évek óta feldolgozó Krétakör Alapítvány Szabadiskola.

„Szolidaritást vállalunk minden közoktatásban dolgozó tanárral, iskolai munkatárssal, és diákkal, akik aláírásukkal csatlakoztak a miskolci Hermann Ottó Gimnázium nyílt leveléhez” – írja közleményében a Krétakör, s egyben bejelentik, hogy ők is támogatják a „tanárlázadást”.

Mint kifejtik, bátornak és felelősen gondolkodónak tartják azokat a közalkalmazott tanárokat, akik mindennapi munkájuk mellett még arra is szánnak energiát, hogy felhívják figyelmünket: a magyar közoktatás bajban van, jelenlegi kormány felelőtlenül és szakszerűtlenül kezeli a közoktatás ügyét.

„Nagyon fontosnak tartjuk a kezdeményezésben rejlő felismerést, a nyilvánosságnak és a közös kiállásnak ereje van. Csatlakozzatok a Hermann Ottó Gimnáziumhoz!” – zárul a közlemény.

A Krétakör Szabadiskola egyik programja is a magyar okatási rendszer hiányosságaira reagál - immár harmadik éve. Ennek keretében az elmúlt három évben 150, az ország különböző pontjairól, határon-túli magyar és berlini német iskolákból érkező középiskolás fiatal gondolkodott és vitázott identitásról, migrációról, kirekesztésről, lakhatási szegénységről, konfliktuskezelésről: azaz a világ- és egymás megértéséhez szükséges dolgokról.

Az elmúlt szemeszterben intézményes keretek között zajlottak a foglalkozások, amit a szervezők fontos előrelépésnek tekintenek: négy, civil szervezet által fenntartott iskolában futottak a kurzusok, az iskola heti rutinjába illesztve. Többek között ennek a munkának is köszönhető, hogy a Krétakör idén megkapta a European Cultural Foundation Princess Margriet díját, amelynek indoklásában külön kiemelték középiskolákban folytatott tevékenységüket.

 

 

 

Cikk megosztása
Címkék