A Másnaposok sztárja, Zach Galifianakis bohóc maskarába bújva is hozza az abszurd komédiát, Gael García Bernalon csak szakadni lehet a mexikói karmester szerepében, Steve Carell pedig újra divatba hozza a Leslie Nielsen-filmek poénjait. Továbbra is tart a tévésorozatok új aranykora, Stephen King-adaptációval és az átlagos megoldásokat kerülő jogi és bűnügyi drámákkal. Mi ezt a hat - épp futó, vagy nemrég indult - sorozatot ajánljuk a hosszú hétvégére.

11.22.63

Ezt talán nem is kell túlpromózni, elég megemlíteni a három fő közreműködő nevét: a sorozat alapjául szolgáló könyv írója Stephen King, a széria producere J.J. Abrams, a főszereplő pedig James Franco. A végeredmény pedig pont olyan, amilyenre e nevek hallatán számítani lehet – King hozza az elborult történetet, Abramshez méltó a rejtélyesség, Franco személyében pedig megvan a cool főhős is.

©

Az időutazós sztoriban az a főszereplő feladata, hogy megakadályozza John F. Kennedy meggyilkolását – és bár az időutazás maga rém egyszerűen megy, az ottani világnak van egy szigorú szabályrendszere. Minden egyes utazással 1960-ba tér vissza (vagyis három évet kell várnia Az Eseményig), és minden utazás alkalmával törlődnek az addigi múltbeli cselekedetei. És King nem lenne King, ha a természetfeletti nem játszana be – az Időnek nem nagyon tetszik, hogy így szórakoznak vele.

Itt nézhető: a sorozatot Magyarországon várhatóan 2016 áprilisában tűzi műsorára a FOX.

Mozart in the Jungle

Szex, drogok és komolyzene – a Mozart in the Jungle alapsztoriját tökéletesen körbeírja ez az elsőre meghökkentőnek tűnő jelmondat, amely a sorozat alapját képező regény címe is egyben. Ebben a regényben Blair Tindall oboista osztotta meg saját történeteit a New York-i komolyzenei elit mindennapjairól, és amikor kiderült, hogy a könyvben a kultrendező Wes Anderson baráti körének néhány tagja, a forgatókönyvíró Roman Coppola, és a színész Jason Schwartzman lát fantáziát, szinte garantált volt a minőségi adaptáció.

A Mozart in The Jungle nem is okozott csalódást, hiszen azt az Anderson-filmekre jellemző, egyszerre kedves és abszurd humort hozza, ami a New York-i elit környezetben még szórakoztatóbbnak ható szituációkat eredményez.

©

A tipikus dramedy stílusjegyeit magán hordozó Mozart... titka leginkább a kitűnő színészi teljesítményekben keresendő. A latin karmester szerepében Gael García Bernal még a sztereotípiákat is eltúlozza, de láthatóan élvezi a szívtipró Rodrigo szerepét. A másik főszerepben pedig az elbűvölő új indie-kedvenc, Lola Kirke (Holtodiglan, Mistress America) futja legjobb formáját az oboista reménység karakterében. A szenzációs mellékszereplőgárda pedig minden részben képes meglepetést okozni. A Mozart lazaságával nemcsak a komolyzenét tette szexivé, de egy egészen új, az amerikai függetken filemkre jellemző humort is becsempészett a sorozatok világába. Eddig két évad futott le, és már biztosan elindul a harmadik is – előre szólunk, nehéz abbahagyni.

Itt nézhető: Amazon

Angie Tribeca

Nagyon-nagyon rég láttunk már igazán ütős paródiafilmet. Persze, Edgar Wright úgynevezett Cornetto-trilógiája (Haláli hullák hajnala, Vaskabátok, Világvége) zseniális műfajparódiákat rejt magában, de ezek már sokkal intelligensebb változatai a totál elborult ZAZ-filmeknek (Airplane, Top secret, Csupasz pisztoly, Nagy durranás) vagy Mel Brooks remekműveinek (Fényes nyergek, Az ifjú Frankenstein, Űrgholyhók).

©

A Steve Carell és felesége, Nancy által létrehozott Angie Tribeca az utóbbiakra hajaz – vagy ne finomkodjunk, egy az egyben másolja őket. Az agyzsibbasztó képi humor, a mesteri szóviccek és a lehetetlen történetszálak tökéletes egyvelegét felvonultató sorozat a Helyszínelők-típusú nyomozós sorozatok paródiája, és bár a Leslie Nielsen-klasszikusok kívülről fújása után már végképp fárasztónak hat egy-két poén, azért agykikapcsolásnak tökéletesen megfelel – ráadásul Rashida Jonest bármikor, bármeddig el tudjuk nézni.

Itt nézhető: HBO

Baskets

Kevés megosztóbb komédiás van Zach Galifianakisnál. A Másnaposok-filmek különc sztárja ugyan főként olyan széles közönségnek szánt vígjátékokban is szerepelt, mint a Terhes társaság vagy a Képtelen kampány, és még a Birdmanben is játszott, azért az ő sajátos humora messze áll attól, ami belefér a hollywoodi kasszasikerekbe. Jó példa erre az időről időre feltűnő Between Two Ferns című videósorozat, amelyben kínos poénokkal teli interjúkat készít hírességekkel (a Bradley Cooper- vagy Natalie Portman-féle kollégák mellett Obama is járt már nála).

©

A Basketsben (amit Galifianakis egyébként Louis CK-vel együtt készített) egy bohócot játszik, bár ő jobban szereti, ha „bouffon”-nak szólítják, hiszen mégiscsak a párizsi Académie de Clown Français hallgatója volt, mielőtt pénzügyi okokból vissza kellett költöznie Amerikába, ahol épp pont nincs nagy piaci kereslet francia akadémiai háttérrel rendelkező bohócokra. A kissé letargikus hangulat (még egyszer, Louis CK is dolgozott a szérián) nem mindenkinek fog bejönni, de aki kedveli a fapovával előadott abszurd komédiát, az egy igazi gyöngyszemre lelhet a Basketsben.

Itt nézhető: FX

Billions

Az államügyész figurájához igen különös vonzalmat éreznek az amerikai sorozatok készítői, legalább szuperhősszinten foglalkoznak velük. Milyen szerencse, hogy most a zseniális Paul Giamatti férkőzött ebbe a szerepbe, aki ráadásul méltó ellenfelet is kapott: Damian Lewis, a Homeland sztárja egy kockázati alap vezérét alakítja, akinek a zűrös ügyeire felfigyel a kormányzói posztra éhes államügyész.

©

Bár a Billions teli van hangzatosnak szánt egysorosokkal, életidegen párbeszédekkel és legalábbis mesterkéltgyanús csavarokkal, az egész ritmusa (az egyórás epizódok gyorsan elsuhannak) és a kiváló szereposztás (Giamatti és Lewis mellett a női front is erős: Malin Akerman és Maggie Siff játékára sem lehet panasz) miatt simán kiemelkedik az átlagos jogi drámák közül a sorozat.

Itt nézhető: Showtime

Happy Valley

A brit sorozatokat a mértéktartásukért, a csendesebb, mégis sokrétűbb történetvezetésért szeretjük a harsányabb amerikai szériákhoz képest. A Happy Valley első blikkre csak egy szokásos krimisorozatnak tűnik, egy, a cselekményt beindító bűncselekménnyel, egy jó zsaruval és a vele szemben álló gazfickókkal. Ám a BBC sorozatának főhőse egy középkorú nő, akiknek a nyomába ered, pedig cseppet sem azok a tipikus véreskezű bűnözők a legtöbb esetben.

A Happy Valleyt pont azért zárta szívébe a brit közönség, mert a kisvárosi krimik szinte összes sémáját kikerülte, és jóképű főszereplő helyett egy elvált, elhunyt lánya gyerekét nevelő középkorú nőt tett meg főszereplőnek. A Sarah Lancashire által játszott Catherine-nel képtelenség nem szimpatizálni, már a sorozat nyitó képsoraiban, amikor egy kisstílű drogost oszt ki egy játszótéren, világosan kiderül, hogy ez a széria nem fog finomkodni.

©

Ma már alig igazodunk ki a rengeteg kisvárosi miliőre kihegyezett széria között, és a legtöbbjük valami extrém sztorival akar kitűnni. Erre jön a Happy Valley és valami elképesztően laza eleganciával csempészi vissza azokat az értékeket a képernyőre, amiért ezt a műfajt szeretni lehet: ez a sorozat egyszerre családi dráma, izgalmas krimi és kisvárosi komédia is egyben. A második évad épp most startolt, még idejében be lehet kapcsolódni.

Itt nézhető: BBC