szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rövid, ütős reklámszpotok árasztották el novemberben a kereskedelmi televíziókat. A harmadik legnagyobb hazai mobilszolgáltató pár másodperces filmjei tömörek, szellemesek, s nehéz rájuk reagálni.

„Az ellenfél apró gólokkal megzavart bennünket” – nyilatkozta régen egyik futballedzőnk egy 0:4-es mérkőzést követően. Hasonló taktikát alkalmazva, sok apró találattal próbálja megzavarni a mobiltelefon-piaci vetélytársakat a Vodafone a kreatív anyagokat készítő Grey reklámügynökség segítségével.  

A hazai mobilszektorban október végén 19,38 százalékos piaci részesedéssel bíró szolgáltató november elejétől futó kampánya Magyarországon eddig ismeretlen, de még külföldön sem szokványos struktúrára épül: a több tucatnyi előre leforgatott film a két hónapos, karácsonyig tartó kampány alatt folyamatosan cserélődik, így hetente újabbak bukkannak fel. 

Az egyhetes teaser (vagyis figyelemfelkeltő kampány) során ötmásodperces, a mobiltelefóniához csupán a felbukkanó Vodafone-logó útján köthető jelenetek futottak a televízióban. Ezek – a későbbiektől eltérően - termékajánlatot sem tartalmaztak, csupán egy forgatás melléktermékeinek tűntek (kötekedő biztonsági őr, stb.), s csak az újabb sorozatok sugárzásakor vált egyértelművé, hogy a sorozat az „utca embereit” szerepelteti, akik tucatnyi telefonáláshoz kötődő szokása vagy képzete összekapcsolható a szolgáltató egy-egy termékével - új tarifacsomag-promóció ezúttal nem része a kampánynak. A laza hangnemű szpotok egész történetek helyett inkább szellemes szituációkat, vágás nélküli, valós idejű jeleneteket mutatnak be, amelyek – egy-két gyengébben sikerült darab kivételével – önmagukban szórakoztatóak. 

A mobilszolgáltatók vérre menő karácsonyi ügyfélszerző reklámhadjáratai rendszerint arra korlátozódnak, hogy készülékárban, vagy tarifában melyikük tud a másik alá ígérni. "Ebbe a licitálásba ezúttal mi nem szállunk be, a hetente cserélődő ötmásodperces szpotokkal inkább olyan megoldást találtunk, amely folyamatosan fenntartja a nézők figyelmét" – mondja a hvg.hu-nak Vásony Barbara, a Grey account supervisora, aki azt is elárulja, a költséghatékony reklámkihelyezés ezen formája a mobilcég által megbízott médiaügynökség, az OMD ötlete volt. Az év végi kommunikációt megelőző stratégiai elemzések során abban voltunk érdekeltek, hogy minél alacsonyabb költséggel minél hatásosabb üzenetet juttassunk el a fogyasztókhoz - mondta a hvg.hu-nak Hidvégi Zoltán, az OMD médiaigazgatója. 

A Vodafone körülbelül ötven különböző, érzelemre ható, vagy imázs-jellegű üzenetet kívánt filmre vinni, ezekhez pedig Grey vezető kreatívigazgatójának, Gellért Emesének, a szövegíró Rosenkranz Klaudiának és a Németh Imre művészeti vezetônek ötven szellemes, de az öt másodperc adta keretek közt megvalósítható ötletet kellett kitalálnia - meséli az ügyfélkapcsolati vezető, hozzátéve: a filmeket készítő Stábfilmmel, illetve a rendező Paczolay Bélával a kreatív folyamat során végig konzultáltak, így tíz nap múlva már elkezdhették a forgatást. Utóbbi öt napon át, Győrben zajlott, a kamera mögött pedig Pados Gyula, a Kontroll, a Sorstalanság és az Állítsátok meg Terézanyut! operatőre állt.

A hirdetések alapvetően a fiatal, húszas-harmincas korosztály nyelvezetén beszélnek, elég, ha csak a Bridget Jones-komplexussal küzdõ fiatal lányra, vagy a videojáték-fan srácra gondolunk. A reklámelhelyezés is ennek jegyében zajlik: az egyedül az RTL Klubon futó televíziós reklámokat kizárólag a Blikkben kíséri sajtókampány, az outdoor marketingeszközök közül a cityposter-t vették igénybe, december elejétől pedig a tömegközlekedési eszközök belső felületeit is Vodafone-hirdetésekkel matricázzák ki. 

A készülékvásárlási konstrukciókat és kedvezményes tarifacsomagokat promotáló formulához képest a sok kisfilm előnye, hogy a mobilszolgáltató összes profilját kidomborító kis üzenetekre a versenytársaknak lényegesen nehezebb lesz érdemben reagálni. Persze az egyedi kampány valódi sikere - immár hagyományosan - az előfizetők számában és az általuk elköltött pénzösszegben mérhető majd le.

Most bizonyították be, hogy meglepően sokáig sötét bőrük volt az európaiaknak

Most bizonyították be, hogy meglepően sokáig sötét bőrük volt az európaiaknak

Meg kell mutatnia, mit tud? Akkor játsszon kicsit a Marióval a mesterséges intelligencia

Meg kell mutatnia, mit tud? Akkor játsszon kicsit a Marióval a mesterséges intelligencia

„Súgtak nekünk az IMF-től” – Surányi György a Bokros-csomag eddig nem ismert részleteiről mesélt a HVG-nek

„Súgtak nekünk az IMF-től” – Surányi György a Bokros-csomag eddig nem ismert részleteiről mesélt a HVG-nek

The Times: 15 éve nem fenyegette senki Orbán hatalmát annyira, mint Magyar Péter

The Times: 15 éve nem fenyegette senki Orbán hatalmát annyira, mint Magyar Péter