szerző:
OS

Az Ukrán Országos Önkormányzat bejelentésre a Panaszbizottság megállapította, hogy a Magyar Televízió Rt. 2005. július 17-én sugárzott "A szólás szabadsága" c. műsorában a londoni terrortámadásokkal összefüggésben a műsorvezető által feltett, az ukrán kisebbséget sértő feltételezést tartalmazó kérdése alkalmas volt arra, hogy megsértse az ukrán kisebbséget.

A műsorvezető kérdésében a kisebbségekről általánosan tett fel kérdést, ami után példálódzó jelleggel az ukrán kisebbséget is említette. Az eljáró tanács megtekintette a fenti műsorrészlet 2005. július 24-i adásban elhangzott helyreigazítását, s megállapította, hogy a helyreigazítás tartalma nem felelt meg a helyreigazítás követelményének, mert nem pontosan jelölte meg a sértetti kört. A műsorvezető helyreigazításában nem az ukrán kisebbség érintettségét pontosította, hanem kinyilatkoztatta, hogy a külföldiek közösségéről nem feltételezi, hogy bárminemű kapcsolatban vannak a terrorizmussal. 

A fentiek alapján az eljáró tanács arra az álláspontja jutott, hogy a Magyar Televíziónak, mint közszolgálati műsorszolgáltatónak fokozott felelőssége van abban, hogy a műsorai ne sértsenek nyíltan vagy burkoltan semmilyen kisebbséget, közösséget.

hvg.hu Média

Az ORTT Panaszbizottsága elmarasztalta az ATV-t

Az eljáró tanács szerint az ATV hírösszefoglalójában a népszavazással kapcsolatban használt „elutasító végeredmény” kifejezés megtévesztő. A Klubrádióban elhangzott, Wass Albertet és a jobboldal kulturális színvonalát negatívan értékelő véleményt ugyanakkor a Panaszbizottság nem találta gyűlöletkeltőnek.

MTI Média

MÚOSZ: az ORTT panaszbizottsága sajtószabadságot sértett

A Magyar Újságírók Országos Szövetségének (MÚOSZ) etikai bizottsága szerint az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) panaszbizottsága súlyosan megsértette a sajtószabadságot egy kereskedelmi televízióban sugárzott Kudlik Júlia-interjú kapcsán hozott elmarasztaló állásfoglalásával.

hvg.hu Itthon

A Panaszbizottság szerint Kudliknak csak a pályája releváns

Az M-RTL Televízió Rt. 2005. április 7-én sugárzott „Házon kívül” c. politikai-közéleti magazin résztvevője Kudlik Júlia volt. Az ORTT Panaszbizottsága szerint a televízió törvényt sértett, mikor a riporter a tévébemondót pártvonzalmáról kérdezte.

hvg.hu Itthon

Panaszbizottság: Orbán nem Gorcsev Iván

Az ORTT Panaszbizottsága szerint a Nap-kelte műsorvezetője megsértette a médiatörvényt, a Fideszt és az állampolgárok százezreit, amikor kétségeit fejezte ki a Fidesz szimpátiaszavazását illetően.

hvg.hu Itthon

Panaszbizottság: súlyosan elfogult volt Fiala megnyilvánulása

Az MTV február 22-én sugárzott Nap-kelte c. műsorában elhangzott műsorvezetői kijelentés, amellyel az érintett műsorvezető magát, két másik kérdező társával együtt, kormánypárti szurkolónak minősítette, minden kétséget kizáróan súlyos elfogultságról tanúskodik, amelynek közszolgálati műsorszámban nem lehet helye - áll a Panaszbizottság közleményében.