Hogyan lesz hosszú és ruganyos?

2011. május 31., kedd, 22:15 • Utolsó frissítés: 2011. június 01., szerda, 08:16
Szerző:


Címkék: ; ; ; ; ; ; ;

A magyar lakosság megdöbbentően alacsony hányada (9 százalék) sportol rendszeresen. Akik igyekeznek eleget mozogni, azok is hajlamosak elhanyagolni a sport egy igen lényeges elemét: a nyújtást. A pilates.blog.hu szakértőjétől megtudhatjuk, miért olyan fontos ez.

A legkevesebb, hogy egy-egy edzés után rászánunk néhány percet a nyújtásra. Ha specifikus edzést végeztünk, akkor legalább a műsorban fellépő izomcsoportokat mindenképp nyújtsuk, de nem fog megártani az sem, ha végigmegyünk tetőtől talpig. Önmagában a nyújtás is hasznos lehet egyébként, hiszen nemcsak az edzés, de egy nyugtalan, forgolódó éjszaka vagy épp az ülőmunka is kellőképp haza tudja vágni az állapotunkat. A hivatalos álláspont az, hogy hideg izmot nyújtani nem szabad - de ha nem inkvizíciós fokozatú nyújtásról beszélünk, akkor az elgyötört testnek jobbat tesz az óvatos nyújtás, mint ha nem tennénk semmit.

A nyújtásoknál nem rugózunk, hanem statikusan kitartunk, és igyekszünk milliméterről milliméterre fokozni a nyújtást - aranyszabály, hogy nem fájhat. Addig nyújtunk, amíg azt érezzük, hogy nyúúúúlik, de ne erőltessük. Ha ijesztően kicsit nyúlik, akkor sem - majd idővel jobb lesz, és mindig csak egy hajszállal próbáljuk túlszárnyalni az előző produktumunkat.

Ha szeretne többet tudni, a pilates.blog.hu oldalon részletes információt talál, kattintson!


Hogyan lesz hosszú és ruganyos?




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
HIRDETÉS
AJÁNLJUK MÉG
Trendek a twitteren
Mi az a twitter?
VIDEÓK
további videók »
HVG ONLINE CSOPORT HÍREI
híreink RSS csatornái »
MEGOSZTÁSOK
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X