Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ PANORÁMA

Némi koffein engedélyezhető terhesség alatt is

2010. július 23., péntek, 09:49 • Utolsó frissítés: 2010. július 23., péntek, 09:51
Szerző: life-style.hu


Címkék: felmérés; kutatás; kávé; terhesség; koffein;

A legutóbbi időkig ellentmondásos eredményre jutottak a tanulmányok arról, hogy a mérsékelt koffeinfogyasztás milyen kapcsolatban van a terhességi és szülési szövődményekkel. Az ACOG egyik szakmai bizottsága William Barth vezetésével arra az álláspontra jutott, hogy naponta egy csésze kávét megihatnak a kismamák a kockázat növelése nélkül.

Mértékkel fogyasztható

Fotó: Flickr (Creative Commons) - Damian Cugley

A bizottság szerint napi 200 milligramm koffein nem emeli a vetélés és a koraszülés veszélyét. Ennyi koffein 3,6 deciliter amerikai típusú kávéban vagy két presszókávéban van. E koffeintartalomnak megfelelő mennyiségű teát és üdítőt is ihat, vagy csokoládét is ehet a kismama. A kóla 10-14, az energiaital 12-80, a tea 20 milligramm koffeint tartalmaz deciliterenként. Egy tábla (100 gramm) keserű étcsokoládéban átlagosan 70-80 milligramm koffein van.
   
A csoport két nemrégiben elkészült tanulmányt elemzett, melyek mindegyikében 1000 várandós nőt követtek nyomon. Az egyik tanulmány - Amelyet a New York-i Mount Sinai orvostudományi központban, David Savitz vezetésével végeztek - nem talált összefüggést a kismamák koffeinfogyasztása és a vetélés között. A másik, az oaklandi Kaiser Permanente kutatási központ által lefolytatott tanulmány szerint a napi 200 milligrammnál több koffein terhesség alatt némileg növelte a vetélés kockázatát, ám az ennél kisebb mennyiség nem.
   
A bizottság két további tanulmányt is áttekintett; ezek nem mutattak összefüggést a mérsékelt koffeinfogyasztás és a koraszülés között. Az Egyesült Államokban a terhességek mintegy 16 százaléka végződik vetéléssel, a babák 12 százaléka pedig koraszülött. A tanulmány az Obstetrics and Gynecology című szakfolyóirat online kiadásában jelent meg csütörtökön.


Némi koffein engedélyezhető terhesség alatt is




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X