Egy nap alatt motorozott Budapestre egy brit férfi a Pető-módszer miatt
Megérkezett hétfőn a budapesti Pető Intézetbe Lee Harrison, aki a nagy-britanniai Warrington városából egy nap alatt motorozott idáig, hogy így népszerűsítse a világhírű magyar Pető-módszert, amely az ő kislányának is megadta a mozgás lehetőségét.
Lee Harrison feleségével neveli most már 11 éves gyermeküket, Robint, aki a központi idegrendszer sérülése miatt mozgásproblémákkal küzd. Az orvosok hét éve még azt mondták, a kislány sohasem lesz képes járni, a Pető-módszernek köszönhetően azonban Robin már használja az ujjait, sőt megtette első, lassú, de határozott lépéseit - mondta el Harrison az MTI-nek.
A motoros és négy barátja vasárnap kora reggel indult útnak az angliai Warringtonból Budapestre, így 24 óra alatt összesen 2048 kilométert tettek meg. Utazásukkal népszerűsíteni akarták a konduktív pedagógia, a magyar Pető-módszer hatékonyságát, és adományokat is gyűjtenek. Az utazókat az intézményben fogadta Schaffhauser Franz, a Pető Intézet rektora.
A magyar Pető-módszert a világ több intézményében is alkalmazzák, például a Stick 'n' Step nevet viselő angliai intézetben Wallaseyben, ahol Harrison kislányát is fejlesztik. A férfi elmondása szerint Nagy-Britanniában nem tudnak olyan sokat és olyan sokan a Pető András által az 1950-es években kifejlesztett módszerről, mint Magyarországon, ezért is szükség van a népszerűsítésére. Három útitársa például korábban semmit sem tudott erről a sokak életét megváltoztató komplex pedagógia rendszerről.
Adománygyűjtésükkel igyekeznek minél több gyermeknek és szülőnek segíteni, hogy a világhírű magyar módszert alkalmazó intézmények segítségével ők is megtapasztalhassák a konduktív módszer eredményességét. A budapesti túra és az ahhoz kapcsolódó gyűjtés végigkövethető a www.justgiving.com/Lee-Harrison5 internetes oldalon.
Pető András orvos-pedagógus (1893-1967), a konduktív pedagógia megteremtője volt az első, aki úgy gondolta, hogy az idegrendszer, károsodásai ellenére, képes új, idegsejtek közötti kapcsolatokat kiépíteni. Ezek a kapcsolatok pedig a tanulási és tanítási folyamatok megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.