Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ PANORÁMA

Mit tesz a női szívekkel pár korty alkohol?

2011. december 03., szombat, 12:40
Szerző: life-style.hu


Címkék: alkohol; szesz; egészség; kutatás; szív; szívinfarktus; infarktus; kutatási eredmény;

Ha bárkit megkérdezünk, hogy miben hal meg a legtöbb férfi, mindenki rávágja, hogy infarktusban. Ha azt kérdezzük, mi a nők leghalálosabb betegsége, többen a rosszindulatú daganatokat említik, pedig a gyengébb nem halálozási statisztikájának első helyén is a szív-és érrendszeri betegségek állnak.

ény: sok nő kerül infarktus miatt kórházba. Egy bostoni munkacsoport most azt vizsgálta meg, hogy a szívrohamot követően fogyasztanak-e alkoholt és ennek milyen hatása van későbbi sorsukra.

Fotó: marvelous-girl.com

A vizsgálatban 64 szívgyógyászati intézet heveny infarktus miatt kezelt 1253 nőbetegének csaknem húsz év alatt bekövetkező halálozását írták össze.

A vizsgált személyek 61 százaléka nem fogyasztott alkoholt, 22 százalék hetenként átlag egyszer ivott egy italnyi szeszt, ami egy deci bornak vagy egy pohár sörnek felelt meg, hat százalék heti egy-három alkalommal ivott ennyi szeszt, 11 százalék heti három alkalommal, vagy még gyakrabban ivott ennyit.

mVégül Meglepetésükre azt találták, hogy a halálozás esélye az alkoholt egyáltalán nem fogyasztókhoz képest 34 százalékkal volt kisebb azoknál, akik hetenként akár egynél is ritkábban, de ittak valamilyen szeszes italt. A hetenként egy-három italt fogyasztók halálozási kockázata 35 százalékkal volt alacsonyabb, mint az absztinenseké, az ennél több szeszt fogyasztók is 29 százalékkal ritkábban haltak meg az infarktust követő korai években, mint azok, akik soha nem nyúltak a pohárhoz.

Véleménye van? Ossza meg velünk!


Mit tesz a női szívekkel pár korty alkohol?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X