szerző:
hvg.hu

Előző cikkünkben az úszás, aqua-aerobik és az erőtréning időskorban betöltött szerepéről volt szó. Az alábbiakban folytatjuk a sportágak felsorolását az idősebb korosztály mozgásprogramjának lehetséges elemeit.

Jóga. Gyors, ciklikus mozgásokat egyáltalán nem tartalmaz, viszont rengeteg olyan értékes gyakorlatra tanít meg, amely az egész test és lélek, szervek és szervrendszerek működését harmonizálja. Az egyik legfontosabb eleme a légzés és annak szabályozása. Emellett számos testtartás szabályozó gyakorlatsort is magába foglal. Hatására javula a nyirokkeringés, a vérkeringés fokozódik, ezáltal több oxigén jut a létfontosságú szervekhez is. Mivel a jóga javítja a testtartást, emellett a vér és nyirokkeringést, ezért idős korban kifejezetten kedvező a rendszeres jógagyakorlatok végzése. Emellett a légzésszabályozó szerep is jótékony az idősebb korosztály számára.

A teljes cikket elolvashatja a HVG Online új egészségportálján.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
hvg.hu Plázs

Edzésterv: hogyan lesz formás a váll?

Hamarosan beköszönt a lenge blúzok, ujjatlan pólók, mélyen kivágott ruhák szezonja. Az alábbiakban sorra vesszük mindazokat a gyakorlatokat, sportmozgásokat, amelyek a vállak és karok szépségét és erejét fejlesztik.

hvg.hu Plázs

Edzéstervek: lassíthatók az öregedési folyamatok

A narancsbőr, a laza kötőszövet, a széles csípő, a combra-, fenékre rakódó zsírpárnák elhelyezkedése nagyrészben genetikailag kódolt. Azonban természetesen léteznek olyan módszerek, amelyekkel lassíthatók az öregedési folyamatok, csökkenthető a zsírszövet mérete, feszesebbé tehető a fenék-, comb- és alsó lábszár izomzata.

hvg.hu Plázs

A hét legfontosabb izomcsoport edzése

Előző cikkünkben a fizikailag aktív életmód kialakításának első lépéseiről és a mozgásprogram előtti szűrővizsgálatok jelentőségéről volt szó. Az alábbiakban az alapvető mozgásformákat tekintjük át az érettebb kor látószögén keresztül.

hvg.hu Plázs

A túledzettség jelei

Ki gondolná, hogy a túl sok, túl hosszú, túl intenzív edzésprogram legalább olyan ártalmas, s talán még ártalmasabb, mint a semmittevés. Pedig így van. Nem csak az élsportban, hanem a szabadidő-sportolók körében is megfigyelhető az úgynevezett túledzettség állapota. Miről is van szó?

hvg.hu Plázs

Edzéstervek: elkerülhető a hasi elhízás

Az életkor előrehaladtával élettani, testalkati változások sorozatával vagyunk kénytelenek szembenézni. Ahogyan mennek az évek, úgy csökken az izomtömeg és nő a test zsírtartalma, amely a megváltozott hormonszinteknek tudható be. Negyven év felett már sokkal jobban oda kell figyelni az elfogyasztott ételek mennyiségére és minőségére, valamint a rendszeres testedzésre a normál testsúly, lapos has elérése, illetve megőrzése érdekében.