szerző:
travelline.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

152-es busz, Buenos Aires Buenos Airesben a városlakók többsége a tömegközlekedést használja, miért ne tennénk hát mi...

152-es busz, Buenos Aires
Buenos Airesben a városlakók többsége a tömegközlekedést használja, miért ne tennénk hát mi is ezt? Hiszen a városnak remek úthálózata van, rengeteg sugárúttal és gyorsforgalmi úttal, amely annyira hatékonnyá teszi a közlekedést, hogy mindenhova semmi pillanat alatt el lehet jutni, gépkocsi nélkül is. A 152-es busz pedig elvisz minket a város legtöbb nevezetességéhez alig pár száz forintért. A legjobb, ha az utat a La Boca negyedben (a tangó otthonába) kezdjük, a Plazoleta de los Suspiros megállónál, az út innen végig tekereg a San Telmo negyed kedves kávézói és antik boltjai között, mielőtt körbefut az Elnöki Palota körül (Casa Rosada). A busz ezután érinti a város leghíresebb terét (a Plaza de Mayot), mielőtt tovább halad a óratoronyhoz (Torre Monumental) és a Kavanagh házhoz, a San Martin örökmécseshez. A következõ megálló a gigantikus szélességű 9 de Julio sugárút, ahol megnézhetjük a városalapító Obelsziket és ezután az érdekes és sikkes északi negyedet is.

©

211-es busz, London
Az emeletes buszokon való utazás elengedhetetlen része egy Londoni városnézésnek, de nyugodtan hanyagolhatjuk a nyitott tetejű városnéző változatot, a 211 felső emelete sokkal hangulatosabb, ráadásul nem visz túl messzire a többi látványosságtól sem (a londoni buszoknak maratoni útvonalai vannak) és csak 2 font a viteldíj, és a zárt városi busz a gyakori esőtől is jobban megvéd. Ha a Hammersmith-től a Waterlooig utazunk, akkor először a híres Chelsea futball klub stadionját vehetjük szemügyre, mielőtt a busz végig visz minket a divatőrültek mekkáján, a hangulatos Kings Road-on. A 211-es ezután érinti a Westminster apátságot, a Parlamentet és a Big Bent, mielőtt rákanyarodik a Westminster hídra ahonnan (a dugók miatt valószínűleg hosszan élvezhető) festői látvány nyílik a Temzére, a London Eye óriás kerekére és ezután akár itt le is szállhatunk, hogy a Southbank-on végig sétáljunk a folyó mentén és célba vegyük a Buckingham Palotát.

©

6-os busz, New York (Manhattan)
Manhattan minden utcája és épülete valamelyik film háttere - nem véletlenül, hiszen a felhőkarcolók látványával nehéz betelni, éppen ezért kár a föld alatt metrózni, amikor a 6-os buszra  is felpattanhatunk. Tegyük ezt a Central Park South megállónál a Times Square felé. A 34. utcánál az egyik sarkon mindjárt ott lesz a híres Macy's áruház, a másikon pedig az Empire State Building magasodik majd. A busz ezután elhagy néhány kisebb parkot mielőtt az Union Squerre ér, ezután a divatos Greenwich negyed alacsonyabb épületei következnek. A szünetet használjuk egy kis nyaktornára is, mert a Broadway, a City Hall, a Wall Street és a Word Trade Center hűlt helye után a busz visszakanyarodik a Herald Squerre, ahol a Rockefeller Center magasodik (amelynek kilátója legalább olyan remek, mint az Empire-é és kevésbé zsúfolt), és a Modern Művészetek Múzeuma (MOMA) is megtekinthető. Mindezt csupán 5 dollárért.

©

15-ös busz, Bankok
Bankok utcái zsúfoltak, az épületek pedig sokszor unalmasak a nevezetességek között megtett utakon, ezért nem érdemes gyalog nekivágni a városnak. Ehelyett a The Mall bevásárlóközpontnál üljünk fel a 15-ös buszra és vegyük az irányt a Királyi Palota felé. A busz először átszeli a Chao Phraya folyót, ahol a Krung Thep hídról remek kilátás nyílik a városra és a Hajnal Templomának (Wat Arun) csillogó csúcsait is megcsodálhatjuk. Ezután a busz elhalad a város legfontosabb látványosságai mellett. Először a Királyi Palota és a Wat Phra Kaew (a Smaragd Buddha Temploma) mellett, majd a Nemzeti Múzeum előtt. Itt le is szállhatunk egy kis időre, hiszen a hely csodálatos bepillantást enged Thaiföld történelmébe, és ott van a Nemzeti Színház magával ragadó épülete is.

©

28-as busz, Párizs
A francia főváros nem olcsó hely, és a nevezetességek szét vannak szórva a város különböző részein, amelyek között kevésbé vonzó negyedek találhatóak. A városnézés tehát fáradtságos munka. A legegyszerűbb hogyha felpattanunk a 28-as buszra a Gare St. Lazare vonatállomáson, és ülve nézzük végig a város szép és kevésbé szép helyeit. Mindjárt a felszállás után az utunkba kerül a Champs-Elysee sugárút, majd a Grand Palais előtt haladunk el, mielőtt a Szajna felé vennénk az irányt. Itt megnézhetjük a Pont Neuf hidat, amely az egyik legrégebbi műemléke Párizsnak, ezután pedig az Orsay múzeum épülete következik és az Eiffel Torony. Utunk végére marad - Parlament híján - a francia kormány épülete, az Assemblee National és a Katonai Főiskola (Ecole Militaire) masszív tömbjei. Itt a legjobb leszállni és a városnézést sétával folytatni az Eiffel Toronyig.

©

Amint láthatjuk, a helyi közlekedési hálózat igen sok meglepetést tartogathat a turisták számára is, ezért nem árt minden esetben felderíteni a lehetőségeket, szerencsés esetben megúszhatunk egy csomó extra költséget, amelyeket a városnéző buszok jelentenek és még a helyi lakosokkal is találkozhatunk. Természetesen útikalauzra mindenképpen szükségünk lesz, hiszen a helyi járatokon nem lesz idegenvezető, aki meséljen nekünk a látottakról. Persze ez nem mindig gond.

Krisztina O'Brien

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!