szerző:
hvg.hu

A Dolce&Gabbana bejelentette: január folyamán piacra dobja a muszlim vásárlóik igényeire koncentráló első hijab- és abayakollekcióját. A Style.com/Arabia oldalon bemutatott darabokat a márka közel-keleti üzleteiben, illetve Münchenben, Milánóban, Párizsban és Londonban lehet majd megvásárolni.

Pusztán üzleti megfontolás? Társadalmi nyitás? Vagy éppen társadalmi nyomás?

A Dolce&Gabbana kollekciójával szűz földre lép, mert a nyugati divatvilágban eddig kevés figyelmet fordítottak azokra a speciális szükségletekre, amelyeket a közel-keleti nőknek figyelembe kell venniük öltözködésük során. Pedig komoly kereslet lenne rá, mert a világ lakosságának 22%-t a muszlim vallásúak teszik ki, és számuk nem csak a közel-keleti és afrikai térségben magas, hanem az európai piacon is jelentős vásárlóerőt képviselnek.

 

©

Nem ez az első alkalom, hogy a Dolce&Gabbana egy speciális területre koncentrál: korábban már terveztek ruhákat mexikói, kínai, japán, és brazil vásárlóik számára. Az olasz tervezőpáros nyitása az arab világ felé ezért sem előzmény nélküli, mert a Chanel 2015-ös Cruise kollekcióját Dubajban mutatta be, jelezve a térség egyre hangsúlyosabb szerepét, valamint tavaly az is nagy szenzációt idézett elő, amikor a H&M leszerződtette első muszlim modelljét, Mariah Idrissit.

A kollekció főként fekete és homokszínű fejkendőkből, hijabokból és a földig érő kaftánszerű ruhadarabokból, az abayakból áll. A gazdagon díszített darabokkal azt szeretnék bebizonyítani, hogy a vallási előírásoknak megfelelő öltözködés is lehet szórakoztató és divatos. A kampány egyetlen szépséghibája, hogy vélhetően nem muszlim modell szerepel a képeken.

 

©

 

©

 

©

 

©
Cikk megosztása
Címkék