szerző:
hvg.hu

Minél sűrűbb és ragadósabb a vérünk, annál nehezebben áramlik az erekben: ettől pedig nő az esélye annak, hogy vérrögök alakulnak ki a szervezetünkben. A vérrögök az agyba, a tüdőbe vagy a szívbe eljutva elzárhatják az ereket. A vérrögöknek tehát életveszélyes következményei is lehetnek, a tüdőembóliától a stroke-on keresztül a szívrohamig. – Néhány apró táplálkozási trükkel azonban könnyen hígabbá tehetjük a vérünket, és elkerülhetjük a vérrögök kialakulását.

Ugyanakkor a vérrögök és a sűrű vér elleni harcban azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a túl "híg" vér legalább olyan káros, mint a túl sűrű: a túl híg vér alvadási zavarokat okozhat és fokozott vérzékenységgel jár együtt – írja Házipatika. Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy milyen ételeket fogyasztunk, főleg akkor, ha vérhígító, vagy a vérrögök kialakulását megakadályozó gyógyszereket szedünk.

Visszatérve a sűrű vér és a vérrögök kialakulását akadályozó ételekhez:

A szalicilátokban gazdag ételek a K-vitaminra vannak hatással, ezen keresztül akadályozzák a véralvadást. Emellett serkentik a vérkeringést. A szalicilátokban gazdag ételek közé tartozik a gyömbér, a cayenne-i bors, a kakukkfű, a kapor, az oregánó, a fahéj és számos gyümölcs, például az áfonya, a narancs, a cseresznye, a szőlő és a mazsola.

©

Szintén hasonló hatást vált ki a hagyma és a fokhagyma, a méz és a fahéj.

Az E-vitamint tartalmazó ételek szintén hatékonyak lehetnek a vérrögök kialakulása elleni küzdelemben. E-vitaminban különösen gazdagok az olajos magvak és a növényi olajok, például az olívaolaj.

Az omega-3 zsírsavak a vérrögök kialakulása ellen is a segítségünkre lehetnek. Érdemes több zsíros húsú halat, lazacot, makrélát, heringet vagy szardíniát fogyasztani, de omega-3 zsírsavakban gazdagok az olajos magvak is.

Cikk megosztása
Címkék