Stresszesek a napjai, az éjszakák egy részét pedig azzal tölti, hogy a gondjain és teendőin rágódik? Ébren hánykolódik, és reggel fáradtabb, mint ahogyan nyugovóra tért? Ne törődjön bele, van segítség!

Mindenki, akinek kevés a nap 24 órája, az alvás rovására tágítja az időt. Teheti ezt mindaddig, amíg be nem látja, hogy nincs az a nyereség, amely veszteségbe ne fordulna ezen az áron. Vannak a külső muszájok, vagyis a napi feladatok, és az ezek ellenében ható belső parancsok: a pihenőidő, a megfelelő táplálék bevitele, a mozgás és az alvás, amelyeket az egészséges test, a lélek és szellem működése érdekében magának követel. A külső muszájok általában fenyegető határidők és egyéb munkahelyi, környezeti nyomások formájában jelentkeznek. A szervezet egy ideig türelmesen vár, hogy sorra kerüljenek az ő szempontjai is, majd egy idő után elkezd jelezni, később tiltakozni.  Előbb csak krónikus fáradtsággal, kisebb fájdalmakkal hozza tudomásunkra, hogy kevés törődést kap, aztán alvászavarok formájában sztrájkba kezd. Ilyenkorra azonban már általában rögzültek azok az életmódbeli szokások, amelyek fenntartják a károkozást: az erőn felül vállalt túlmunka, a napi 6-8 kávé és egyéb élénkítőszerek, az estébe tolt edzőtermi aktivitás, az éjszakai munka, amikor úgymond „csak ránézünk” az e-mailekre, a kikapcsolódásnak szánt esti akciófilmek… Ezekkel a szervezetet további pörgésre késztetjük, és elvárjuk tőle, hogy ha végre megnyomtuk az utolsó SEND majd OFF gombot, azonnali REPLY-ként küldje az álmot, az enyhet adót. Ha késik, ideges forgolódásba kezdünk: „aludnom kell, hogy kipihenten tárgyaljak holnap az ügyféllel!” – morgunk, és feszülten számoljuk a bárányokat, míg csak össze nem gyűjtöttünk egy farmra valót. Akkor aztán általában egy szem nyugtatóval pontot teszünk a nap végére.

Ennek az életformának a következményei már nagyon korán jelentkezhetnek. Ilyenkor zajlanak a test újraépülési folyamatai, a krónikus fáradtság csökkenő teljesítményhez vezet. A késő este fáradtan beleerőszakolt információkat az agy nem tudja feldolgozni és bevésni – ez ugyanis az úgynevezett lassú hullámú alvási szakaszban történik meg. Mivel ekkor zajlik le a sejtosztódás, növekedési hormonok szabadulnak fel: intenzíven dolgozik a szervezetünk saját energiáinak a helyreállításán, feltölti raktárait a betegségek, fertőzések elleni védekezés mechanizmusait szolgáló anyagokkal. Ezért van az, hogy amikor elmarad a pihenés, a kialvatlan ember gyakran válik ingerültté, empátiás készsége és szociális érzékenysége csökken. Az éjszakai alvás gyors szemmozgásokkal járó REM fázisában jelennek meg az erős érzelmi tartalmú álomképek, amelyek a stressz és a lelkileg megterhelő nappali történések feldolgozását segítik. Ennek elmaradása hosszú távon lelki betegségeket is okozhat.

Vény nélkül kapható gyógyszer

A segítség: az életmód megváltoztatása, ami ugyan csak közép- vagy hosszabb távon hoz eredményt, de az elkezdésére sosincs jobb idő a mánál. Ha az eredményre nem tudunk várni, és a problémát ma akarjuk kezelni, akkor érdemes hatásos, de a szintetikus nyugtatóknál és altatóknál (melyek gyakran hozzászokást, függőséget és „másnapos” érzést okoznak) a szervezetet kevésbé megterhelő gyógynövényekhez nyúlni. A Sedacur forte három gyógynövény, a valeriána, a komló és a citromfű kivonatainak kombinációját tartalmazza, és azért válik be sokaknál, mert nemcsak az éjszakai alvást segíti, hanem nappal nyugtat és oldja a feszültséget. Ennek a növényi gyógyszernek az a sajátossága, hogy este nyugodt, pihentető alvást biztosít, és nem befolyásolja hátrányosan a nappali teljesítőképességet, sem az autóvezetéshez szükséges képességeket, mint az éberség és a reagálási képesség. Így nyugodtan dolgozhat és vezethet is a szedése mellett. Az sem elhanyagolható, hogy a Sedacur forte nem tartalmaz szójaolajat, laktózt és glutént, így az ezekre érzékenyek is szedhetik, illetve a gyógynövények esetében a hozzászokás sem ismert.

A valeriána, köznapi nevén a macskagyökér már az ókortól kedvelt és használt gyógynövény.  Alacsonyabb dózisban nyugtalanság és feszültség oldására, magasabb dózisban pedig ideges eredetű alvászavar kezelésére alkalmazható. A komlót először a kínai, az indiai és az észak-amerikai indián kultúrák használták nyugtalanság és álmatlanság kezelésére. A középkori Európában komlótobozzal töltött párnát használtak az alvás elősegítésére. A citromfű is egyike a legősibb gyógynövényeinknek, nyugtató hatását már ezer évvel ezelőtt leírta az uralkodók orvosaként tevékenykedő Avicenna. A citromfű nyugtató hatása mellett enyhíti az „ideges” eredetű funkcionális szív- és emésztőrendszeri panaszokat is.

Azért az életmódváltozást sem szabad feladnia annak, akinek a Sedacur forte beválik. Legalább egy szenvedélyét biztosan megtarthatja: ha esténként szívesen kortyolgat el egy pohár jóféle bort, azt a Sedacur forte mellett is megteheti. Ha viszont ön szenvedélyesen ragaszkodik az éjszakai bárányok számolgatásához, fel kell vállalnia a kockázatot, hogy a Sedacur forte alkalmazása mellett lehet, hogy csak nagyon kevés báránya marad. Gondolja végig, megéri-e, és aludjon rá egyet!

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!