HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia

Megváltoztak a közösségi hálók felhasználási formái.

Nem feltétlenül erősíti a felhasználók narcizmusát a Facebook és a Twitter – egy 2008-as tanulmány eredményeivel szemben erre a következtetésre jutott Bruce McKinney amerikai kutató a Communication Research Reports című szaklapban bemutatott vizsgálatában.

Az Észak-Karolinai Egyetemen oktató McKinney és munkatársai 230 egyetemista online közösségi aktivitását elemezték abból a szempontból, hogy az a narcizmus vagy inkább a nyitottság jegyeit viseli-e magán.

A diákok nem az egójuk növelésére használják a Facebookot és a Twittert – derült ki.

Azért lépnek be a közösségi oldalakra, hogy megosszák, mi történik velük, ahogy azt a személyes találkozásokkor is tennék.

2008 óta megváltoztak a közösségi hálók felhasználási formái – a Facebook ma már mindenütt jelen van, és egyetemes kulturális normává vált a mai, individualista világban – véli McKinney.

„Talán itt lenne az ideje felülvizsgálni a narcizmus és a narcisztikus vonások definícióját” – fejtette ki végül.

Hasonló cikkeket a HVG Extra Pszichológia legfrissebb számában olvashat, mely a sikerrel, az önérvényesítéssel foglalkozik. Keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő most! Ha most fizet elő, megajándékozzuk a 13 dolog, amit a mentálisan erős emberek elkerülnek című könyvvel. Aktuális számunkat meg is rendelheti.

 


Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!