szerző:

Nagy felháborodást váltott ki és emiatt eltávolították az internetről azt a sokak által rasszistának nevezett thai reklámot, amellyel bőrfehérítő gyógyszerét népszerűsíti egy thaiföldi cég. Nem csoda, szlogenjük szerint "fehérnek kell lenni a győzelemhez", különben a háttrébe szorulhatnak egyesek a bőrszínük miatt.

A Seoul Secret nevű cég Cris Horwang népszerű thai színésznővel forgatta azt reklámfilmet, amely egy új bőrfehérítő hatású gyógyszert népszerűsített. A heves támadások hatására néhány óra alatt eltávolították a reklámot az internetről. "Nem akartunk senkit megsérteni" – közölte a cég pénteken.

A videóban Horwang arról beszélt, hogy a szórakoztatóiparban nagyon erős a nyomás, hogy a lehető legfehérebb bőrrel rendelkezzenek az ott boldogulni vágyók. "Ha elkezdenék nem foglalkozni magammal, minden, amit azért tettem, hogy megőrizzem a fehérségemet, elveszne. Új sztárok lépnének a helyembe, eltűnnék" – mondta a 35 éves, porcelánfehér bőrű filmsztár. Miközben beszélt, egy mosolygó fiatal nő került a színésznő mellé, Horwang arca szomorúvá és szénfeketévé vált. "You just need to be white to win (Fehérnek kell lenned a győzelemhez)" – hangzott fel ekkor a megsemmisítő angol szlogen. A reklám a Snowz nevet viselő gyógyszert népszerűsítette, a név erősen emlékeztet az angol snowra (hó).

Jelenet a megbotránkoztató reklámból.
©

A YouTube videomegosztó portálon több ezren kattintottak a nemtetszésüket kifejező gombra és adtak hangot kritikájuknak. "Egyértelműen rasszizmus azt sugallni a sötét bőrűeknek, hogy vesztesek" – írta az egyik kommentelő. "Különösen rossz, ha sztárok ilyen káros ideálokat propagálnak" – vélte Kaewmala ismert thaiföldi író, blogger.

Ázsiában a világos bőr a gazdagság és a szépség jelképe. Az általánosan elterjedt vélemény szerint csak az alacsonyabb társadalmi rétegűek bőre sötét a földeken, szabadban végzett munka miatt. A drogériák tucatnyi krémet kínálnak, amelyek állítólag világosabbá teszik a bőrt.