szerző:

Idén várhatóan rekordot döntenek az amerikai futball döntőjét kísérő tévés reklámköltések, összesen 377 millió dollárt költhetnek el az ötvenedik "arany" Super Bowl alkalmából. A cégek jellemzően ebben az időszakban rukkolnak elő legjobb reklámjaikkal, a libabőr hatás és a sztárparádé mellett a cukiság és a sírva röhögés sem marad el, melyek közül néhányat már közzé is tettek.

Egy 30 másodperces reklámra 4,8 millió dollárt kell költenie annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az ötvenedik Super Bowl alkalmából – írja az mmonline. A Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, ráadásul az egyik legnagyobbnak számító amerikai piac is meghatározza, hogy idén 7 százalékkal magasabb a tavalyi árakhoz képest a reklámidő, így várhatóan újabb csúcsot állítanak fel.

Az árak a 120-szor magasabbak, mint amennyit az első döntő idején fizetnie kellett a cégeknek – ez is mutatja, hogy az évek során mennyire felfutott a sportág iránti érdeklődés az infláció mellett. További érdekesség, hogy az idei döntő tévés reklámköltései nagyobbak, mint a 60-as, 70-es, 80-as évek döntői összesen.

Nem csak a költések, hanem a reklámok színvonala is mutatja a Super Bowl fontosságát, még a Pokemon vagy a Heinz is – akik alapvetően nem kapcsolódnak a sportághoz – komolyan megerőltetik magukat, hogy minél lenyűgözőbb reklámokkal álljanak elő. Pont ezért világszerte már nem csak a döntő vagy a szünetben tartott látványos show szögezi a képernyő elé a nézőket és a szurkolókat, hanem a sokszor libabőrt és sztárparádét eredményező reklámok is, melyek közül párat már a döntő előtt nyilvánosságra hoztak.