szerző:
hvg.hu

Idén év végére – ha tervei valóra válnak – a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 150 millió palack ásványvíz forgalmazására lesz képes Magyarországon, ami a hazai 650 millió palackos összes ásványvízfogyasztás majd egynegyede.

Ritkán történik meg, hogy egy magyar márka akár csak a helyi vagy a regionális piacon is versenyre kényszeríthessen multinacionális vállalkozásokat. Már pedig a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ezt tette az egyik legnehezebb termékszegmensben. Az 1994-ben alapított cégre akkor terelődött jelentősebb figyelem, s csillaga is akkor kezdett meredekebben emelkedni, amikor 2004-es párizsi Aqua Expo-n – a szénsavmentes kategóriában – elnyerte a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díjat. A cég az idén újra Eauscar-díjat szerzett a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével.

Az ásványvíz piacot ma még a softdrink multik
uralják. Pozícióváltás
© szentkiralyi.hu
A társaság júniustól megduplázza gyártási kapacitását, s így naponta 600.ezer liter ásványvizet palackoz majd. Az üzembővítésre a cég kommünikéje szerint a növekvő hazai vásárlói igények kielégítése és az erősödő export-termelés miatt került sor. A legújabb AC Nielsen jelentés szerint a cég eladásai alapján 2005 februárja óta piacvezető a szénsavmentes ásványvíz kategóriában.

A mennyiségi mutatók mellett a Szentkirályi Ásványvíz a minőségben is vezető pozíciót célzott meg a hazai piacon. A hatszáz négyzetméteres üzem „laboratóriumi” körülményeket teremtett az immár három kategóriában forgalmazott termékek – szénsavas/szénsavmentes, rózsaolajjal ízesített és citromos-mentás ásványvizek –előállításához. Az új gyártósort a francia Sidel cég szállította.

A Szentkirályi 2005 tavaszán a termékkínálatát is bővítette – szintén Eauscar díjjal kitüntetett – Rózsa névre keresztelt, „piros kupakos”, enyhén szénsavas, illetve a citrom-menta ízesítésű, friss illatú, édes ízű Szentkirályi Ásványvízzel. Az ízesített víz forgalmazására Magyarországon és külföldön is idén nyartól kerül sor, a tervek szerint 1 millió flakonnyit palackoznak majd, mivel külföldön népszerűbbek az ízesített vizek, a termékek 70 százalékát az országhatáron túl, 30 százalékát pedig itthon értékesítik.