szerző:
hvg.hu

Az évente megrendezett Worldwide Developer Conference (WWDC) szakkiállítás és konferencia megnyitóján az Apple bejelentette, hogy 2006 első felében megkezdi egyes Mac modellek forgalmazását Intel processzorral is és 2007 végére minden újonnan bemutatott Mac számítógép Intel processzort tartalmaz majd.

Steve Jobs, az Apple főnöke.
A jövőre gondolnak
© AP
Az Apple több mint 3800 fejlesztő előtt először mutatta be a Mac OS X „Tiger” operációs rendszert Intel-alapú Mac munkaállomáson, Steve Jobs elnök-igazgató megnyitóbeszéde alatt. Az Apple a fejlesztői programjának résztvevői számára megkezdi egy fejlesztői csomag terjesztését is, mely lehetővé teszi a szoftverek adaptálását az új, Intel-alapú Mac architektúrára.

”Tíz év telt el a PowerPC processzorcsaládra történő átállásunk óta, és úgy gondoljuk, hogy most az Intelnek van a legjobb technológiája a következő tíz évre” – mondta Steve Jobs, az Apple elnöke.

“A Microsoft Office új változatainak kiadását tervezzük a Mac platformra, amely már támogatni fogja a PowerPC és az Intel architektúrákra épülő Mac modelleket is.” – mondta Roz Ho, a Microsoft Macintosh üzletágának vezetője. „Szoros kapcsolatban állunk az Apple céggel, és együttműködésünket tovább erősítjük újabb kiemelkedő szoftverek fejlesztésére ezen a remek platformon.”

“Úgy gondoljuk, ez igazán előrelátó lépés volt az Apple részéről, és tervezzük a Creative Suite új változatának bemutatását, mely egyaránt működik majd a PowerPC és Intel processzorokkal épített Mac gépeken is.” – mondta Bruce Chizen, az Adobe igazgatója.
Gazdaság

A Microsoft az Apple piacain terjeszkedik

A Microsoft új, a napokban forgalomba kerülő Office szoftvercsomagját kifejezetten nagy konkurense, az Apple számítógépeire fejlesztette ki, sőt, az Internet Explorer Mac-es verzióját is nemsokára piacra dobhatják.

Meixner Zoltán (hvg.hu) Tech

Az Apple új termékekkel árasztja el a piacot

Az Apple Computer termékei legendás megbízhatóságukról, jó funkcionalitásukról és a minőségi imázsnak megfelelő magas árukról voltak ismertek a piacon. E termékpolitikát meglehetősen sok bírálat érte az elmúlt évtizedben. Azok a potenciális felhasználók ugyanis, akik megvették az Apple üzenetét, nem mindig voltak képesek megvásárolni az igen drága eszközöket, amelyek zömét az utóbbi években a piac kifejezetten a luxuskategóriába sorolta.