Amerikai csillagászok felfedezték a Naprendszeren kívüli legkisebb bolygót, amelynek az átmérője mintegy kétszerese a Földének.

"Ez a legkisebb olyan bolygó, amelyet eddig a Naprendszeren kívüli felfedeztek, és amelyet a jelek szerint ugyanúgy kőzet alkot, mint a Földet" - közölte helyi idő szerint hétfőn egy telefonos sajtóértekezleten Paul Butler, a Carnegie Intézet munkatársa.

"Az új égitest olyan, mintha a Föld nagy unokatestvére lenne" - tette hozzá. Noha a Földéhez hasonló sajátosságai vannak, a hőmérséklete 204-361 Celsius-fok. Vagyis túlságosan forró ahhoz, hogy az élet bármilyen formája megtalálható legyen rajta - mondta az Amerikai Tudományos Akadémia sajtókonferencián Geoffrey Marcy, a Santa Cruz-i Kaliforniai Egyetem csillagásza.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!

Bolygót találtak a naprendszeren kívül

Európai és amerikai tudósok azt állítják, először sikerült megörökíteniük egy a naprendszeren kívül található bolygót közvetlen fényképen.

Naprendszeren kívüli bolygó fényképét mutatták be

Jénai és hamburgi csillagászok naprendszeren kívüli bolygó első fényképét tették közzé hétfőn; a kép a 400 fényévnyi távolságra lévő, GQ Lupiként emlegetett csillag bolygóját mutatja fénypontként a Farkas (Lupus) csillagképben.