Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ IT | TUDOMÁNY

Kávéval a cukorbaj ellen

2006. június 29., csütörtök, 11:08 • Utolsó frissítés: 2006. június 29., csütörtök, 11:09
Szerző: MTI


A kávé, s különösen annak koffeinmentes változata véd a cukorbetegség ellen. Erre a következtetésre jutottak a University of Minnesota kutatói, akik Iowa államban 28 ezer változó korban lévő hölgy egészségi állapotát kísérték figyelemben 11 éven át - olvasható a MedNovosztyi című egészségügyi témákra szakosodott hírportálon.

Mint kiderült, a vizsgált nők fele - 14 ezer hölgy - naponta 1-3 csésze kávét fogyasztott. Ami a vizsgálat többi résztvevőjét illeti, 6159-en egyáltalán nem fogyasztottak kávét. 5554-en napi 4-5 csészét ittak meg, míg 2875-en hatot vagy annál is többet.

A vizsgálat 11 éve alatt 1418 nőnél fejlődött ki úgynevezett II. típusú diabétesz, vagyis olyan cukorbaj, amely az idősebb korosztályt sújtja. E korképben a szövetek rezisztenssé válnak az inzulin iránt, s így képtelenek hasznosítani a vérben lévő glükózt.

Amikor az elfogyasztott kávé mennyiségét és a cukorbetegség kialakulását elemezték, kiderült, hogy azok az asszonyok, akik napi hat vagy annál is több csésze kávét fogyasztottak, csaknem negyedével (22 százalékkal) ritkábban betegedtek meg diabéteszben, mint azok, akik egyáltalán nem ittak feketét. Még kedvezőbb volt a statisztika azon nők esetében, akik a kávé koffeinmentes változatát preferálták: náluk a diabétesz kialakulásának kockázata 33 százalékkal volt alacsonyabb.

Ebből arra lehet következtetni, hogy a kávénak a diabéteszt megelőző hatása nincs összefüggésben a koffeinnel, hanem valamilyen más komponens függvénye.

Hogy a kávé mely összetevője és mily módon fejti ki e kedvező hatást, nem ismert. A kutatók, akik eredményeiket az Archives of Internal Medicine című folyóíratban publikálták, azt feltételezik, hogy az ismeretlen ágens a hasnyálmirigyet védi valamilyen módon a kedvezőtlen külső hatásoktól.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Kávéval a cukorbaj ellen




  Másolat Önnek


APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X