szerző:
euractiv.hu

Furcsa, a jogszerűség határát súroló módját választotta politikai hirdetéseinek közzétételére a Belgiumban működő francia nacionalista párt: több közszereplő nevét „megvásárolta” a Google AdSense szolgáltatásán keresztül, s e nevekhez kapcsolta politikai tartalmú üzenetét.

A Force Nationale a legutóbbi helyhatósági választásokon legalább 10 ezer eurót költött internetes hirdetésre. A párt több mint 600 kulcsszót „vásárolt meg” a Google AdSense szolgáltatásától. A szavak többnyire a belga politikával voltak kapcsolatosak, s a fizetett hirdetések akkor jelennek meg egy elkülönült helyen a Google keresőoldalon, amikor a felhasználó az adott szóra keresett rá.

Ez a hirdetési módszer egyes jogászok szerint a törvényesség határát súrolja, főleg akkor, ha személyiségi jogot is sért.

A párt az egyik belga szocialista politikus nevét is bevonta „hirdetési portfóliójába”, s ezért az érintett jogi eljárást kezdeményezett neve törvénysértő használata miatt. Keresetében kérte a bíróságot, hogy az rendelje el a személyiségi jogait sértő reklámozás megszüntetését és ítéljen meg 2500 euró kártérítést minden egyes óráért, amely alatt nevét a hivatalos felszólítás után is jogtalanul „használják”.

Más közéleti személyiségek nevét is igénybe vették a reklámkampány során, de a többiek nem reagáltak az őket ért sérelemre.