szerző:
hvg.hu

A Sony 3D TV-ket júniustól lehet megvásárolni világszerte, a Panasonic az USA-ban már a héten árulni kezdi a háromdimenziós tévéket, és egyes kereskedők már reklámozzák a Samsung hasonló termékét is.

A Sony június 10-től piacra dobja a 3D TV-ket Japánban, és az idő tájt világszerte is megjelennek a háromdimenziós televíziói. A cég a PlayStation 3 konzolt is frissíti addigra, hogy háromdimenzió-kompatibilis legyen. Más, háromdimenziós szórakoztató elektronikai termékek is elérhetőek lesznek a 3D tévével egy időben a bejelentésük szerint. 

A Sony két első szériája 40- illetve 46 inches modell lesz, ami a két pár 3D szemüveggel együtt több mint háromezer dollárba kerül majd. A terveik szerint júliusban dobják piacra az 52 és a 60 inches modelleket. Ezeket szintén 3D szemüveggel lehet majd használni, ami active shutter (aktív zár) szemüveggel működik. Ez felváltva továbbítja a jobb és a bal szemnek szánt képeket full HD minőségben. 

Négy 3D-ready modell is érkezik, amelyeket szemüveggel és infra adóval lehet majd működtetni.  Mindegyik szettbe építenek real-time 2D-to3D konvertert, ami képes arra, hogy a kétdimenziós televízióból érkező jelekből háromdimenziós képet szimuláljon.

A Sony bejelentése összhangban van a tavaly szeptemberben beharangozott launch tervekkel, ugyanakkor nem a japán cég lesz az első, amely piacra helyezi a 3D tévét. A Panasonic az USA-ban már e héttől árulja a 3D tévéket, és egyes kereskedők már reklámozzák a Samsung 3D televízióját is, amelyeket Európában is hamarosan meg lehet vásárolni a februári bécsi bejelentés szerint.

A Sony nagy reményeket fűz a 3D-kompatibilis szettekhez, 2,5 millió darabot terveznek belőle eladni idén. Ez a teljes TV-eladási célszámuk tíz százalékát teszi ki.

Az egy következő kérdés, vajon szükségünk van-e 3D tévékre, amikor nem áll rendelkezésre 3D TV-csatorna? A válasz lehet a Panasonic és az LG fejlesztése: a Skype-pal együtt azon dolgoznak, hogy a ma megszokott televíziót videokonferenciára alkalmas eszközzé alakítsák.

hvg.hu Tech

Kém a kávéfőzőben: hogyan fésülik össze adatainkat?

Az egyik legfontosabb web 2.0-ás fejlesztés a mashup, azaz a különböző forrásokból származó információkat összefésülő a rendszer. De mi történik, ha például valakinek a neve tévedésből felkerül a szexuális bűnözők listájára, amit forrásként használnak a programok, és névvel, címmel, fotóval együtt megjeleníthető egy térképen az adat? Kieron O'Hara és Nigel Shadbolt „Kém a kávéfőzőben” című könyve többek között a neten felelőtlenül elszórt információkra is felhívja a figyelmet.

hvg.hu/MTI Tech

Indul az ország IT-fitnesztesztje

Egy nemrég közölt adat szerint öt éven belül Magyarországon is a munkahelyek 90 százalékának betöltéséhez alapkövetelmény lesz a digitális írástudás. A magyar kis- és középvállalatok (kkv-k) már most ugyanazt várják a munkavállalóktól, mint a svédek, de az alkalmazottak képzésére, fejlesztésére nem áldoznak.

MTI Gazdaság

Ishida: 2011 a letámadás éve lesz

A Sony Corp. áprilistól 2011 március végéig tartó üzleti évében támadásba lendül a laptévék világpiacán és értékesítéseit 70 százalékkal, több mint 25 millióra növeli.

hvg.hu Tech

Három magyar e-kiválóság a CeBIT-en

A Prezi.com az innovatív prezentációs alkalmazásért, az MTA SZTAKI a pocket guide turisztikai navigációs megoldásért, a Typotex Kft. pedig a Bábel Mátrix Web Antológiárt kapott díjat a CeBIT-en.

MTI Tech

A CeBIT-et is megöli az internet

A világ legrangosabb számítástechnikai és távközlési kiállításán, a hannoveri CeBIT-en megjelent kiállítók szerint elsősorban nem a gazdasági válság és a cégek szűkös anyagi háttere miatt csökken a részvétel, a visszaesés inkább az internet előretörésével magyarázható, ami lassan feleslegessé teszi az ehhez hasonló nagyszabású rendezvényeket.