szerző:
hvg.hu

Nem lehet megjósolni a Twitter-üzenetek alapján, valóban sikeres lesz-e egy film. Jóformán semmi kapcsolat nincs a Twitteren kapott pozitív visszajelzés és a film valós sikere között. Újra kell gondolni a marketingstratégiát.

A Twitter-felhasználók lágyszívűbbek a többi közösségi oldal felhasználóinál, amikor a filmeket értékelik – de a közösségi oldalak alapján nem igazán lehet megjósolni, hogyan teljesít majd a film a mozikban. Erre a megállapításra jutott a Princeton három hallgatója. Az egyetemisták a Tweeteket és az IMDB, valamint a Rotten Tomatoes hozzászólásait elemezték. Eredményeiket a The Register is idézi.

Eszerint a trió 15 millió tweetet elemzett, melyek vagy az Oscart (Academy Awards) említik, vagy olyan filmet, amely 2012-ben kerül a mozikba. A tweeteket több különböző módszerrel elemezték, hogy biztosan valós legyen az adat, és az adatbázist többször is átfésülték és megtisztították, hogy például azok a filmek is benne maradjanak, amelyeknek a címe nem egyértelműen csak filmcímet jelöl – mint a The Help (A segítség) is.

Az elemzés alapján a twitterezők hajlanak pozitívabban értékelni a filmeket, gyakoribb a pro, mint a kontra – majdnem minden film esetében.

Ez alapján a forgalmazóknak alaposan újra kell gondolniuk a marketing stratégiájukat. Ahelyett, hogy a negatív visszhangot próbálják meg lecsitítani, a már meglevő bázison a pozitívat kellene tovább erősíteni – vélik a diákok -, hiszen a  vírusmarketing eszközeivel hatásosan befolyásolhatják a fogyasztókat a közösségi oldalakon is.

A három egyetemista kigyűjtötte a vonatkozó box office adatokat az IMDb és a Rotten Tomatoes oldalakról, elemezte a felhasználóinak visszajelzéseit, azok milyen arányban pozitívak. Ezt azután összevetették a film megjelenése előtti és a premier utáni twitteres visszajelzésekkel. Az elemzés szerint alig van összefüggés a premier előtti pozitív tweetek és a film valós teljesítménye között. Arra jutottak, hogy a Twitter vagy más közösségi oldalak alapján nem feltétlenül lehet előre jelezni, valóban sikeres lesz-e egy film.

Arról már az Oscar-gála előtt is volt szó, hogy bár a közösségi médiáról szóló cikkek egy része szereti túlspilázni az e forrásból nyert adatok jelentőségét, nem érdemes nagy tételben fogadni egy-egy innen kibányászott jóslat teljesülésére.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!