szerző:
MTI

Közel 80 százalékos részesedésre tett szert az Android operációs rendszer a második negyedévben az okostelefon-piacon - közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

Az idei második negyedévben 236,4 millió okostelefont értékesítettek a készülékgyártók a világpiacon, 51,3 százalékkal többet a 2012 második negyedévi 156,2 milliónál. A második negyedévi eladások a 2013 első negyedévi 216,3 milliót 9,3 százalékkal haladták meg. 

A második negyedévben Android operációs rendszeren futó okostelefonból 187,4 millió darabot, az egy évvel korábbi 108 milliónál 73,5 százalékkal többet értékesítettek a világpiacon, ez 79,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg 69,1 százalék után. 

Az Android operációs rendszer piaci sikeréhez a Samsung mellett egyre nagyobb arányban járulnak hozzá a japán LG, valamint a kínai Huawei, Lenovo, és ZTE vállalatok eladási sikerei is.

A második negyedévben az iOS operációs rendszeren futó okostelefonok értékesítése is emelkedett, a rendszer piaci részesedése azonban csökkent. 

Az idei második negyedévben 31,2 millió iPhone kelt el a világpiacon, 20,0 százalékkal több a 2012 második negyedévi 26 milliónál, az operációs rendszer piaci részesedése azonban a tavalyi második negyedévi 16,6 százalékról 13,2 százalékra csökkent. 

A Windows Phone közel megduplázta eladásait, és piaci részesedése is nőtt. A Microsoft mobil operációs rendszere az idei második negyedévben szerény 3,7 százalékos piaci részesedéssel - megelőzve a Blakcberry OS-t - már a harmadik helyet érdemelte ki magának a rangsorban. Windows Phone 8,7 millió darab kelt el a második negyedévben az egy évvel korábbi 4,9 millió után. 

A BlackBerry OS piaci részesedése a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 4,9 százalékról 2,9 százalékra csúszott le, a Linux részesedése 1,8 százalékról 0,8 százalékra, a Symbian részesedése 4,2 százalékról 0,5 százalékra, egyéb más operációs rendszereké pedig 0,2 százalékról gyakorlatilag nullára.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!