szerző:
hvg.hu

Öntött mostanában a fejére egy vödör jéghideg vizet? Nem? Pedig lehet, hogy kellene. Sokan teszik mostanában, ráadásul nem is a meleg miatt, hanem egy jó ügy érdekében.

Az amiotrofiás laterálszklerózis (ALS) nevű, az izommozgásért felelős idegsejtek pusztulásával járó, végzetes betegségre szeretnék felhívni a figyelmet azok az ismert emberek és átlagfelhasználók, akik mostanában egy-egy vödörnyi jéghideg vizet borítanak magukra.

A ritka neurológiai megbetegedéssel foglalkozó amerikai ALS Szövetség munkatársa, Rita Sattler a The Baltimore Sun című lapnak nyilatkozva sikeresnek könyvelte el a néhány napja zajló akciót. A kutató úgy fogalmazott: az Ice Bucket Challenge (jéghideg vödrös kihívás) előtt alig hallott egyáltalán valaki az ALS-ről, most pedig egyre többen kerülnek tisztába a veszélyes, Magyarországon évente 500 új esetet jelentő betegség mibenlétével.

A figyelemfelhívásban az átlagfelhasználók is részt vesznek – a recept egyszerű: egy vödör jéghideg vizet kell önteni vagy öntetni a fejünkre, majd az erről készült videót megosztani a neten –, az ismert emberek azonban tovább is mennek az egyszerű figyelemfelhívásnál. Mark Zuckerberg például 13 órája tette közzé a Facebookon saját jeges videóját, majd a tech iparág három kiemelkedő szereplőjét, a microsoftos Bill Gates-t, a facebookos Sheryl Sandberget és a netflixes Reed Hastings-t is kihívta. A tét nagy: a meghívottaknak vagy 24 órán belül véghez kell vinniük az ügy számára még nagyobb figyelmet szerző vödrös akciót, vagy adakozniuk kell az ALS-t kutató szervezetek valamelyikének – vagy mindkettőt. (Itt megtalálja Bill Gates nem is akármilyen válaszát.)

A kihívást közben már Satya Nadella, a Microsoft nemrég megválasztott vezérigazgatója is teljesítette, de ő nem saját fejére öntötte a vödörnyi jeges vizet, hanem erre másokat kért fel – így is ér csinálni. Nadella egyébként két ember hívott ki a folytatásra: az amazonos Jeff Bezos-on és a google-s Larry Page-en van a sor.

Ha beszáll, és csinál egy hasonló videót, küldje el nekünk a linket üzenetben a hvg.hu Tech rovatának Facebook-oldalára.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!