szerző:
MTI / hvg.hu

Robin Williams, a labdarúgó-világbajnokság és az ebola foglalja el a dobogós helyeket a Google idei toplistáján, amely a világ legfelkapottabb kereséseit összegzi. A Rubik-kockát ünneplő májusi interaktív logó pedig a világ idei harmadik legnépszerűbb ünnepi Google-logója lett.

A sportolók közül James Rodriguez, Michael Schumacher és Ray Rice volt idén a legnépszerűbb, a legfelkapottabb világhírek témájában pedig elsősorban az eboláról, az Iszlám Államról és a Malaysia Airlinesról gyűjtöttek információt a világ internetezői a Google-keresőn.

A magyarok körében legfelkapottabb tartalmakat is összegezte a Google: 2014-ben a Való Világ, a labdarúgó-világbajnokság és a választások kerültek fel a keresési toplista dobogójára.

A külföldi személyiségek közül a magyarországi listát Michael Schumacher, az Eurovízió-győztes Conchita Wurst és az augusztusban elhunyt Robin Williams vezeti, a keresési listán a magyaroknál Aleska Diamond, a nemrég elhunyt Bajor Imre és Berki Krisztián szerepel az élen. Magyarországon a színházak keresési toplistáját a Madách Színház, a múzeumokét pedig a Szépművészeti Múzeum vezeti.

Anonim módon mérnek

A Google minden év végén bemutatja a keresési toplistákat. A keresőbe világszerte évente beírt több ezer milliárd kifejezést összegzi, az így születő keresési toplisták pedig minden évben tükröt tartanak az egyes országoknak és az egész világnak.

A népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy összetettebb statisztikai módszerrel az év új kedvenceit, érdekességeit, feltörekvő sztárjait azonosítja. Ehhez az év "felkapott" kereséseit szűrik ki, melyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben ugrott meg a keresések száma, úgy, hogy ez a fokozott érdeklődés huzamosabb ideig fent is maradt. A keresési toplisták elkészítéséhez anonim, statisztikailag összesített keresési információkat használnak.