szerző:

Mindegy, hogy a menekültek megsegítéséről, természetvédelemről vagy személyes sorsok jobbá tételéről van szó, a Facebook mostantól eszközként használható a jószándékú pénzgyűjtéshez.

Mark Zuckerberg saját Facebook-oldalán jelentette be: mostantól élnek az adománygyűjtő oldalak, valamint tökéletesítették a Donate, azaz az Adakozás gombot is. Az oldalon a facebookos eseményhez hasonlóan lehetőség van arra, hogy a létrehozó leírja, miről is szól a kampány, valamint borítóképet is tölthet fel hozzá.

©

Az oldal jobb oldalán látható, hogy hány adományozót adott eddig pénz, mennyi idő van még hátra a kampány lezárultáig, és a kitűzött célból mennyi jött össze eddig. Emellett természetesen az adományozásra is van lehetőség, egy meghatározott, vagy egy tetszőleges összeggel beszállva a gyűjtésbe. Mindemellett segíthetünk a terjesztésben azzal, hogy megosztjuk az oldalt, de akár pénz adományozása nélkül is csatlakozhatunk a kampányhoz, ezzel fejezve ki elvi támogatásunkat.

Az adományozó oldalak és az új Adakozás gomb egyelőre három nagy nonprofit szervezet – a szíriai menekülteken segíteni akaró Mercy Corps, az amerikai Szklerózis Multiplex Társaság, valamint a WWF – számára elérhető, de a tervek szerint hamarosan 37 nemzetközi szervezet számára elérhetővé teszik, beleértve például az UNICEF-et is.

©

A Facebook szolgáltatása jelenleg ingyenes, ám a tervek szerint valamikor 2016-ban fizetőssé teszik majd a használatát – épp úgy, ahogy az például a Kikckstarter vagy az Indiegogo közösségfinanszírozó oldalak esetében is működik. Zuckerbergék ugyanakkor kijelentették, a piaci árnál jóval kedvezőbben vehető majd igénybe a közösségi oldal adománygyűjtő funkciója.

Az egyelőre még kérdéses, hogy a Facebook előbb-utóbb mindenki számára lehetővé tenné-e, hogy kampányt indítson, de ha a dolog népszerű lesz, minden bizonnyal meglépik majd ezt, hiszen így a legnagyobb pénzgyűjtő oldalak konkurenciájává válhatnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.