szerző:
hvg.hu

Az első mobiltelefon gyártója, majd a kilencvenes-kétezres évek meghatározó vállalata volt a Motorola. A név még az idén örökre eltűnik a telefonokról.

Egy kicsit sem túlzás azt állítani, hogy a Motorola neve sokáig egyet jelentett a mobiltelefonokkal: a készüléket feltaláló mérnök a Motorolánál készítette el a mai telefonokhoz képest viccesen kinéző remekművét, 1973-ban. Az első mobil végül 1983-ban került a polcokra, a következő évtizedekben pedig a Nokia és az Ericsson mellett a Motorola tartozott a legismertebb gyártók közé.

A 2009-es Motorola Droid (Európában: Motorola Milestone) amerikai sikere segített betolni az Android szekerét.
©

Az okostelefonok berobbanásakor – a Nokiához nagyon hasonlóan – azonban elaludt az amerikai mobilgyártó, melynek következményeként 2012-ben a Google vásárolta fel a Motorola telefongyártó részlegét, két éve pedig a Lenovónak adták tovább a céget. A felvásárlás során körülbelül 2000 szabadalom, a Motorola brand- és védjegyhasználata került a Lenovo tulajdonába, és ahogy Lukács Anita, a vállalat magyarországi vezetője akkor a HVG-nek elmondta: a megegyezés főleg időt adott a Lenovónak, sokkal korábban tudtak így megjelenni az amerikai és nyugat-európai piacokon, mintha organikus fejlődés alapján kellett volna ezt véghezvinniük.

Az ikonikus M betű egyelőre marad.
©

Most azonban véget ér a történet: Rick Osterloh, a Lenovo általános vezérigazgató-helyettese a CNET-nek adott interjújában elárulta: nem olyan lassan, de biztosan kivezetik a piacról a Motorola brandet: még idén eltűnik majd a felirat és a név. A vonatkozó készülékeket a továbbiakban a nem feltétlenül szebben hangzó Moto by Lenovo márkával forgalmazzák majd – ami gyanúnk szerint csak egy átmeneti elnevezést jelent a teljesen Lenovóvá válás előtt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló változásokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!