szerző:
MTI

Egy kutatásból kiderült: 131 szektor hirdetései voltak érintettek a 280 honlap 1400 olyan weblapján, amelyek filmet, e-könyvet, zenét, játékokat és egyéb szoftvereket kínáltak. A hirdetések 54 százaléka olyan magas kockázatú szektorok felületein jelent meg, amelyek felnőtt tartalmakhoz, vírusokhoz vagy egyszerűen csalókhoz kötődtek.

A szellemitulajdon-jogokat sértő weblapokon egyre több reklám jelenik meg; a magyar piacon csaknem ötezer ilyen hirdetést figyeltek meg az EU Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának (OHIM) tanulmánya szerint – közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) kedden az MTI-vel. A tanulmány azt vizsgálta, a digitális reklámozás hogyan támogatja a szerzői jogokat sértő honlapokat. Az unió hivatala tavaly májustól júniusig több mint 180 ezer reklámot gyűjtött össze 280 olyan honlapon, amely feltehetően szerzői jogokat sért azzal, hogy  illegális tartalomhoz biztosít hozzáférést.

A kutatás szerint 131 szektor hirdetései voltak érintettek a 280 honlap 1400 olyan weblapján, amelyek filmet, e-könyvet, zenét, játékokat és egyéb szoftvereket kínáltak. A hirdetések 54 százaléka olyan magas kockázatú szektorok felületein jelent meg, amelyek felnőtt tartalmakhoz, vírusokhoz vagy egyszerűen csalókhoz kötődtek.

A tanulmány szerint a magas kockázatú reklámok 91 százalékának elhelyezéséért  az azonosított 232-ből mindössze 10 hirdető cég felelős. A szerzői jogot sértő weboldalak 86 százaléka ingyenesen teszi lehetővé felhasználói számára az illegális tartalmak letöltését vagy streamelését, míg a honlap üzemeltetői az azon elhelyezett hirdetésekből jutnak jelentős bevételhez, amelynek összege évente világszinten elérheti akár az 5,3 millió eurót (1,67 milliárd forint). Szakértők becslései szerint 2018-ban a hirdetők már nagyjából 53 milliárd eurót fordítanak majd ilyen digitális reklámokra világszerte.

Cikk megosztása
Címkék