szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szebb napokat is megélt tajvani telefongyártó profitja 78 százalékkal zuhant.

Az okostelefonos láz első éveiben a HTC az egyik legnépszerűbb androidos gyártónak számított. Aztán elaludt a vállalat, a bevétel és a profit is zuhanásnak indult. A gyártó 2013 harmadik negyedévében már veszteséges volt, majd három negyedév után sikerült visszatérni a pozitív tartományba – de lehet, hogy már nem sokáig lesznek ott.

Legfrissebb pénzügyi jelentésük szerint az idei első negyedév szörnyen sikerült: a cég mindössze 460 millió dolláros bevételt könyvelhetett el, ami egészen durva, 64 százalékos bevételcsökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

Még nagyobb a gond, ha a nyereséget nézzük: a profit 78 százalékkal lett kevesebb, három hónap alatt mindössze 60 millió dollárt sikerült begyűjteniük. Bár egy átlagember számára ez természetesen még mindig óriási összeg, sőt sok magyar vállalat is örülne három hónap alatt 16 milliárd forintos profitnak, de a mobilgyártók világában ez sajnos nagyon rosszat jelent. Ezen a piacon a legnagyobb gyártók – melyek közt már labdába sem rúghat a HTC – éves szinten dollármilliárdokat költenek el marketingre, ezt pedig a tajvaniakhoz befolyó pénzből egyszerűen nem lehet megoldani.

Nagyon úgy tűnik, hogy a HTC egyszeri, de éveken át tartó lustasága megbosszulja magát, és a cég nem fog tudni visszakapaszkodni az élbolyba.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!