szerző:
hvg.hu

Szinte minden klasszikus, mászkálós számítógépes játékban balról jobbra kell haladni a figurával. És mindez nem véletlen, így van huzalozva az agyunk.

A klasszikus platformer videojátékok elsöprő többségében balról jobbra halad a játékos, illetve az általa vezérelt karakter. Ez a haladási irány olyannyira elterjedt, hogy szinte fel sem merül bennünk, hogy lehetne máshogy is. Pedig lehetne, nézzék csak.

Az animáció nem véletlenül zavaró, véli a Lancaster Egyetem pszichológusa, Peter Walker. A Gizmodo kereste most elő ezt a korábbi tanulmányt, melynek elkészítés során a szakember mozgásban lévő tárgyak és emberek ezreit megvizsgálva arra jutott: az agyunk a balról jobbra történő mozgást részesíti előnyben, azt érzékeli dinamikusabbnak.

Érdekesség, hogy a balról jobbra irány preferenciája a játékokon kívül is megfigyelhető. A dőlt betűs írásban is balról jobbra döntjük (vagy dönti a gép) a betűket, így a szöveg olyasmi hatást kelt, mintha mozogna, természetesen balról jobbra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!